Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek słodyczy czekoladowych powinien rosnąć w ciągu kolejnych 5 lat

  • Euromonitor International
  • Autor: Euromonitor
  • Data: 02-07-2014, 14:32
Rynek słodyczy czekoladowych powinien rosnąć w ciągu kolejnych 5 lat
Wartość rynku słodyczy czekoladowych w 2013 roku wyniosła 6,4 mld zł

W 2013 roku rynek słodyczy czekoladowych zanotował 6-procentowy wzrost, wynika z danych Euromonitora. To efekt między innymi tego, że słodycze czekoladowe są postrzegane jako poprawiające nastrój oraz kupowane nawet pomimo rosnących cen. W rezultacie, mimo niepewnej sytuacji gospodarczej, konsumpcja słodyczy czekoladowych w 2013 roku utrzymała się w trendzie wzrostowym.

Jak wylicza Euromonitor, wartość rynku słodyczy czekoladowych w 2013 roku wyniosła 6,4 mld zł. W 2014 roku rynek powinien wzrosnąć do 6,6 mld zł, a w 2015 roku - do 6,8 mld zł.

Zauważalnym zjawiskiem w 2013 roku było przesunięcie popytu w kierunku produktów private labels. Konsumenci, szukając oszczędności, częściej robili zakupy w sklepach oferujących niższe ceny. Odbywało się to kosztem produktów markowych, które konsekwentnie traciły udziały w rynku.

Producenci słodyczy czekoladowych są bardzo aktywni w kwestii wprowadzania na rynek nowości, szczególnie jeśli chodzi o nowe smaki już istniejących produktów. W grudniu 2012 roku firma Mondelez Polska (wówczas jeszcze pod nazwą Kraft Foods) wprowadziła na rynek czekoladę Alpen Gold z lekko słonymi dodatkami, a w 2013 roku, nowe smaki tabliczek Milka. Także spółka Wawel była aktywna na tym polu. W 2013 roku, poszerzyła swoje portfolio o nowe słodycze czekoladowe paczkowane, skórkę pomarańczową w czekoladzie oraz cukierki czekoladowe z nadzieniem krówkowym.

- Producenci słodyczy czekoladowych obronili swoje pozycje na rynku, szukając atrakcyjnych nisz i próbując skusić konsumentów nowymi produktami, by pobudzić konsumpcję - oceniają analitycy Euromonitora.

Obecny, 6-procentowy wzrost wartości tego rynku jest porównywalny do wzrostów z okresu 2008-2013. Wzrost szedł w parze z jednej strony z dużą liczbą nowych produktów i z drugiej strony z podwyżką cen, która związana była z rosnącymi kosztami surowców. Słodycze czekoladowe są kategorią dojrzałą, co jednak nie zmienia faktu, iż producenci podejmowali wysiłki by uatrakcyjnić ten rynek konsumentom.

Najpopularniejszymi rodzajami czekolad w Polsce są: mleczna oraz nadziewana, przy czym tabliczki nadziewane zyskują udziały rynkowe, dzięki nowym produktom i ich promocjom. Szczególnie, Mondelez Polska rozwija swoje nadziewane czekolady Milka, z kolei Wawel promuje tabliczki z nadzieniem Malaga, Tiki Taki i Kasztanki. Trzecia pozycja należy do czekolady gorzkiej która nadal posiada znaczące udziały rynkowe, ponieważ jest postrzegana jako bogate źródło magnezu i antyoksydantów.

Euromonitor spodziewa się dalszego wzrostu konsumpcji słodyczy czekoladowych, w okresie 2013-2018. Kategoria powinna rosnąć średnio rocznie o 3 proc., zarówno pod względem wartości jak i wolumenu. - Siła zakupowa Polaków prawdopodobnie będzie stagnować w tym czasie, jednak słodycze czekoladowe to jedna z tych małych przyjemności, które nawet w trudnym gospodarczo okresie przyciągają konsumentów - oceniają analitycy Euromonitora.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH