REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rynek sosów i dressingów w Polsce wart ok. 1,3 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / GfK
  • Data: 20-03-2017, 16:28
Rynek sosów i dressingów w Polsce wart ok. 1,3 mld zł
fot. shutterstock.com

- W minionym roku polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy produktów z kategorii sosów i dressingów niemal 1,3 mld zł - wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

REKLAMA

Analizowana kategoria sosów i dressingów obejmuje majonezy, ketchupy, musztardy oraz gotowe sosy zimne, używane głównie do sałatek, kanapek, hamburgerów czy potraw z grilla, np. tatarski, chrzanowy, hamburgerowy, kanapkowy, tysiąca wysp, jak również pesto, hummus i podobne.

Dominujące segmenty kategorii, czyli majonezy i ketchupy, odnotowały niewielki spadek w ujęciu wartościowym, odpowiednio o 1,2 i 0,7 proc. Odwrotny trend można zaobserwować w przypadku segmentu gotowych sosów zimnych (wzrost o 12 proc.) oraz musztard (wzrost o 3 proc.).

Ponadto, widoczne są znaczne różnice pod względem wartości zakupów produktów z danego segmentu, przypadających na pojedyncze gospodarstwo domowe w ciągu roku.

Pod względem liczby nabywców, najniższy udział w zakupach całej kategorii zanotował segment gotowych sosów zimnych (63 proc.). Wzrosła natomiast częstotliwość kupowania produktów z tego segmentu (o 5 proc.).

Spośród wszystkich grup produktów zaliczanych do segmentu gotowych sosów zimnych, najbardziej dynamicznie rozwija się hummus, którego udział w zakupach całego segmentu wyniósł w ubiegłym roku 11 proc. (w porównaniu z 4 proc. w roku 2015). Najbardziej popularne niezmiennie pozostają tzw. sosy uniwersalne.

Jeżeli chodzi o zwyczaje zakupowe nabywców produktów z segmentu gotowych sosów zimnych, można zaobserwować związek pomiędzy częstotliwością dokonywania zakupów a zamożnością gospodarstw domowych. Im wyższe dochody danego gospodarstwa domowego, tym częściej kupowano w nim gotowe sosy zimne. Nabywcami tego segmentu były przede wszystkim gospodarstwa domowe z największych miast liczących powyżej 200 tys. mieszkańców.

Produkty marek własnych sieci odnotowały największy udział w segmencie gotowych sosów zimnych. Wynika to z faktu, że około 85 proc. zakupów tego segmentu w ujęciu wartościowym było skoncentrowanych w handlu nowoczesnym (hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe). W przypadku pozostałych segmentów wskaźnik ten nie przekroczył 79 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH