Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek żywności ekologicznej ma swoje "5 minut"

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2017, 11:11
Rynek żywności ekologicznej ma swoje
fot. shutterstock

Rynek żywności ekologicznej w naszym kraju znalazł się w punkcie, o którym jego przedstawiciele marzyli od lat. Wartość rynku wrosła trzykrotnie w ciągu ostatnich siedmiu lat do ponad 800 mln zł i cały czas rośnie wraz ze zwiększającą się świadomością konsumentów.

- Mówi się o tym, że wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce w kolejnym roku osiągnie miliard złotych. To jest ogromna liczba, ale nie tak duża, jeśli ją zestawimy z wydatkami na inne kategorie spożywcze takie jak mleko czy sery. To ważny, ciekawy i szybko rozwijający się segment rynku – w 2010 szacowaliśmy wartość tego rynku na 300-350 mln zł, więc mówimy o trzykrotnym wzroście na przestrzeni siedmiu lat – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

I wskazuje, że rynek doszedł do takiego momentu, który można nazwać punktem przełomowym. - Dzisiaj rynek ekologiczny już nie jest dla wariatów, którzy pod lupą sprawdzają każdą drobinkę pożywienia na talerzu, to już jest jeden z przejawów dbałości o zdrowy styl życia dla wszystkich konsumentów dbających o zdrowy styl życia, który w tym stechnologizowanym świecie chcą zachować jak najdłużej zdrowie i sprawność - zapewnia.

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia, dodał, że na świecie jest to jedyna lub jedna z niewielu branż, która od kilkudziesięciu lat permanentnie notuje wzrosty. - W 2016 r. wartość tego rynku globalnie sięgnęła ponad 82 mld USD albo 75 mld Euro. W zasadzie na wszystkich rynkach widzimy wzrost. Widać wzrost areału pod produkcję ekologiczną na świecie. Rośnie również ilość krajów na świecie, które się tym zajmują w sposób bardzo poważny, łącznie jest to już 179 krajów, z drugiej strony rośnie też ilość produktów oraz sprzedaż i obroty - mówił Sławomir Chłoń.

Zdaniem Sylwestra Strużyny, prezesa Bio Planet, największym zadaniem producentów eko-żywności jest uświadomienie konsumentom, że zielony listek na produktach bio to nie jest coś, co można kupić za parę tysięcy złotych i używać na produktach, tylko że logo rolnictwa ekologicznego wiąże się z zupełnie innym systemem rolnictwa i że jest to odrębna gałąź gospodarki; odrębna od produkcja żywności konwencjonalnej. - Nadal ogrom konsumentów nie ma wiedzy na temat bio certyfikatu i zakłada, że jest to jedna wielka mistyfikacja. Naszą misją jest uświadomienie konsumentom, że jednostki certyfikujące żywność ekologiczne są wiarygodne. Polacy są wyjątkowo odporni na wszelkie działania reklamowe, więc przed nami długa droga. W Polsce barierą eko-rozwoju paradoksalnie jest to, że żywność konwencjonalna jest smaczna. W USA oraz w krajach Europy Zachodniej w pewnym momencie żywność konwencjonalna stała się tak bardzo przetworzona i bez smaku, że różnice w smaku były diametralne. Stąd w Polsce dłuższa droga do edukacji społeczeństwa - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH