Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieci handlowe: Wiosenny wyścig o najniższą cenę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 15:28
Sieci handlowe: Wiosenny wyścig o najniższą cenę
Sieci handlowe: Wiosenny wyścig o klienta. Fot. shutterstock

Kwiecień i maj to wysyp promocji w sieciach handlowych. Lidl od 2 maja ruszył z promocją „Ponad 100 produktów za 2 zł”. Po dwóch dniach wystartowała Biedronka z kampanią „Ponad 100 produktów 2 zł taniej”. Carrefour z dniem 4 maja ogłosił promocję produktową "1+1 za złotówkę", a w sklepach Auchan wybrany drugi produkt można kupić za 1 grosz. Kolejna odsłona wojny cenowej cieszy konsumentów, ale dla sieci jest jedynie morderczym wyścigiem w trudnym czasie deflacji i silnej konkurencji.

Od 2 maja w Lidlu ruszyła promocja: w promocyjnej cenie 2 zł za 1 opakowanie znaleźć można ponad 100 produktów – w tym produkty marek własnych Lidl pochodzące od polskich dostawców, oraz produkty marek producenckich. Wśród produktów objętych promocją większość stanowią produkty spożywcze pierwszej potrzeby.

Przykładem popularnych produktów objętych promocją są chleb słonecznikowy bez konserwantów, pszenne bułki, ser żółty w plastrach, szynka z kurcząt, parówki wieprzowe, serek twarogowy, kefir naturalny, mix sałat oraz sok jabłkowy. Są to więc produkty pierwszej potrzeby, z których można przyrządzić np. śniadanie lub kolację.

– Od dłuższego czasu Lidl jest postrzegany jako konsekwentny trendsetter rynku reklamowego. Zmaganie się sieci w walce o konsumenta nabiera na sile w związku z trwającą deflacją i zapowiadaną hekatombą podatkową – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. 

Dodaje, że zwiększenie liczby klientów stało się pierwszoplanowym wyzwaniem dla wszystkich wiodących na rynku sieci. 

– Najnowsza kampania, 2 złote za 1 opakowanie, nie jest oczywiście czymś nowym, lecz jej skala jest już znacząca. Bez wątpienia, ponownie wzbudzi zainteresowanie klientów i zwiększy odwiedziny placówek tej sieci – tłumaczy Andrzej Wojciechowicz. 

Dokładnie 2 dni po rozpoczęciu promocji cenowej w Lidlu, ruszyła promocja cenowa w Biedronce.

Akcja „Ponad 100 produktów 2 zł taniej” prowadzona jest we wszystkich sklepach Biedronka od 4 do 8 maja lub do wyczerpania zapasów. Obniżką są objęte specjalnie oznaczone produkty z różnych kategorii. Są wśród nich zarówno artykuły spożywcze, np. przekąski, czy wina i kawy, a także przemysłowe, np. pieluszki lub kosmetyki. Klient, który do 8 maja dokona zakupu któregokolwiek z produktów objętych promocją, za każdy z nich zapłaci cenę niższą o 2 złote od ceny regularnej tego artykułu – podało biuro prasowe Jeronimo Martins.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rafał 05-05-2016, 22:44:
Tak sie zastanawiam czy autor tego artykułu naprawdę sądzi że kampanie promocyjne w wielkich sieciach wymyślane są z dnia na dzień i że kamapania biedronki która wyszła dwa dni później jest odpowiedzią na kampanie lidla...?
  • baraja 05-05-2016, 18:39:
Trzeba przyznać Lidl wyprzedził Biedronkę, wspomnianym w artykule "powiewem świeżości". Koncept Lidla, oparty w głównej mierze o liche powierzchnie handlowe, powoduje cotygodniowe zainteresowanie zmianą asortymentową. Dzięki temu klient musi nabyć w dużych ilościach towary, pokazujące się raz na kwartał. Niemniej z wielkim zainteresowaniem obserwuję właśnie ich rywalizację, która kształtuje w głównej mierze ruchy pozostałych konkurentów. A klient staje się wymagający. Czarowanie nabywcy niską ceną sera żółtego, kurczaka i wodnistego piwa już nie wystarcza.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH