REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Smak, opakowanie i kształt produktów przyciągną małego konsumenta

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2016, 16:13
Smak, opakowanie i kształt produktów przyciągną małego konsumenta
Producenci do dawna prześcigają się z pomysłami na przekonanie dzieci do oferowanych produktów żywnościowych fot. Shutterstock

Producenci do dawna prześcigają się z pomysłami na przekonanie dzieci i oczywiście ich rodziców do oferowanych produktów żywnościowych. Uwagę młodszych konsumentów mogą przyciągnąć różnego typu innowacje dotyczące m.in. smaków, opakowań i kształtów produktów, czy elementów zabawy.

REKLAMA

Najbardziej powszechne strategie wykorzystywane podczas wprowadzania na rynek nowych produktów przeznaczonych dla dzieci obejmują projektowanie zabawnych i kolorowych opakowań, często przedstawiających postacie ze znanych bajek lub fikcyjnych bohaterów, a także nowe, ekscytujące smaki oraz kształty produktów.

Kilka lat temu Zakłady Mięsne Henryk Kania miały ciekawy pomysł na oferowanie produktów dla dzieci. W 2007 roku rozpoczęły współpracę z firmą Disney. Podpisały też umowę licencyjną na wykorzystanie marki Disneya przy oferowaniu tego typu produktów. W 2010 wystartował wspólny program marketingowy i kampania nawiązująca do animacji filmu „Auta 2”.  Zaprojektowano opakowania nawiązujące do filmu.

Jednak produkty dla dzieci nie do końca sprawdzają się jako oddzielny segment, dlatego ZM Henryk Kania nie produkuje już wędlin dedykowanych tylko dzieciom, ale zapewnia, że produkty, które oferuje z powodzeniem mogą być podawane także dzieciom.

- Nie produkujemy wędlin przeznaczonych stricte dla dzieci, natomiast niezwykle mocno dbamy o to, aby produkty ZM Henryk Kania, w szczególności linia premium Maestro, wyróżniały się na rynku jakością, naturalnością (mięsność, "krótka" etykieta) i wybornym smakiem. To sprawia, że nasze wyroby przekonują do siebie zarówno rodziców czy dziadków, jak również dzieci. To także z myślą o nich stawiamy obecnie m.in. na istotny rozwój produkcji parówek – mówi Dominika Rąba, członek zarządu ZM Henryk Kania.

Firma napojowa Hoop Polska, która w swojej ofercie ma soki dla dzieci pod marką Jupik, zachęca z kolei dzieci do aktywności na świeżym powietrzu i zabaw z rówieśnikami.

- W portfolio produktów Hoop Polska marką dedykowaną dzieciom jest linia napojów JUPIK. Hasło przewodnie marki brzmi: “Wyjdź z domu, Jupik wzywa”, które ma zachęcać dzieci do aktywności na świeżym powietrzu, sportu oraz odkrywania radości wspólnych zabaw z rówieśnikami. To właśnie ta idea jest od lat clue w komunikacji marketingowej Jupika – mówi Patrycja Giurko, marketing manager Hoop Polska.

- Dodatkowo, aby sam napój był jeszcze lepiej dostosowany do proaktywnościowego przekazu marki, nie zawiera on substancji konserwujących, a dzięki częściowemu słodzeniu stewią ma również znacznie ograniczoną kaloryczność. Dziś w portfolio marki Jupik znajdują się niegazowane napoje owocowe o smakach m.in.: coli, truskawki, jabłka, owoców ogrodowych, czy multiwitamina; herbata Ice Tea nie zawierająca kofeiny, oraz linia wód smakowch Jupik Aqua – dodaje Patrycja Giurko.

Rynek małych konsumentów za kilkanaście lat zacznie się kurczyć, bo polskie społeczeństwo coraz bardziej się starzeje. Polska jest najszybciej starzejącym się krajem Unii Europejskiej.  Udział dzieci i młodzieży w ogólnej populacji naszego kraju maleje nieprzerwanie od lat 90-tych ubiegłego wieku.

Do 2035 roku osoby w wieku 65 lat i więcej będą stanowić około jednej czwartej ludności naszego kraju.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Xara 13-03-2016, 20:20:
Od kiedy dzieci czytają etykiety? Brawo pani Raba za inteligentny komentarz.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH