Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Soki znów na fali wzrostowej! Wartość rynku sięgnęła 3,75 mld zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2016, 12:50
Soki znów na fali wzrostowej! Wartość rynku sięgnęła 3,75 mld zł
fot. shutterstock

- Kategoria soków, do której zaliczamy zarówno soki, jak i nektary oraz napoje, osiągnęła w 2015 roku 3,75 mld zł obrotu, co stanowi wzrost o ponad 5 proc. w perspektywie rocznej. Statystyczny Polak wydaje na soki, nektary lub napoje 98 zł w ciągu roku, to o 5 zł więcej niż rok wcześniej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Skubisz, specjalista ds. obsługi klienta, dział współpracy z producentami, Nielsen.

Każdy z segmentów kategorii soków charakteryzuje się dodatnią dynamiką sprzedaży. - Jeżeli chodzi o kanały dystrybucji, to również mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia dyskontów, w których sprzedaje się już niemal co trzeci produkt z tej kategorii. Należy jednak pamiętać, że to handel małoformatowy cały czas odpowiedzialny jest za większość sprzedaży kategorii soków - podkreśla Rafał Skubisz z Nielsena.

Ponadto, asortyment w tej kategorii zmienia się dynamicznie. Rośnie znaczenie opakowań plastikowych (PET). - Pojawia się wiele nowych produktów, ale równie dużo produktów jest wycofywanych z rynku, dlatego ich łączna liczba pozostaje bez zmian. Około jednej piątej oferty produktowej soków, nektarów i napojów pojawiła się na półce nie wcześniej niż w 2014 r., a podobna wielkość została wycofana ze sprzedaży w tym samym czasie. Wprowadzane do handlu nowości stanowią najczęściej rozszerzenie obecnej już linii o następny wariant smakowy - dodaje ekspert z firmy Nielsen.

Kategoria soków może pochwalić się wyższym tempem wzrostu niż całą kategoria przetworów owocowo-warzywnych. - Zauważalny jest on w szczególności w kanale dyskontowym. Wpływ na tę dynamikę sprzedaży ma z pewnością zmieniająca się świadomość przeciętnego konsumenta co do jakości odżywiania się, jak i promowanie zdrowych zwyczajów żywieniowych przez producentów i sieci detaliczne - dodaje Rafał Skubisz.

Zdaniem ekspertów do wzmocnienia innowacyjności rynku SNN przyczyniło się wprowadzenie na rynek napojów w opakowaniach plastikowych, co było możliwe dzięki przejściu na aseptyczny rozlew na zimno. Tak nowoczesna technologia pozwala ochronić wartości odżywcze produktu i wydłużyć czas przydatności do spożycia, zamieniając niepraktyczne szklane butelki na butelki plastikowe.

Wpływ na rozwój rynku miały także działania promocyjne przeprowadzane przez Krajową Unię Producentów Soków oraz przez samych producentów. Za wzrosty odpowiada także kategoria soków nie z koncentratów, soków świeżych, czyli NFC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.