Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sprzedaż w branży HoReCa wzrośnie o 4 proc. w 2016 roku

  • Autor: EFL/Credit Agricole
  • Data: 29-02-2016, 10:28
Sprzedaż w branży HoReCa wzrośnie o 4 proc. w 2016 roku
Branża HoReCa wchodzi w I kwartał w dobrych nastrojach - oceniają specjaliści EFL. fot. shutterstock

W I kwartał 2016 roku branża HoReCa wchodzi w dobrych nastrojach. Świadczy o tym dość wysoki odczyt subindeksu „Barometru EFL”, szczególnie w porównaniu z wynikiem za IV kwartał minionego roku.

W bieżącym kwartale subindeks „Barometru EFL” dla branży HoReCa wyniósł 55,3 pkt. To znaczny wzrost w porównaniu z odczytem za IV kwartał ubiegłego roku, kiedy to subindeks wyniósł zaledwie 48,8 pkt. Był więc niższy od progu OR, co oznacza, ze branża znajdowała się w stagnacji i nie przewidywała szans na rozwój.

W ocenie specjalistów EFL, przyglądając się poszczególnym składowym subindeksu dla branży HoReCa łatwo zauważyć, że stosunkowo wysoka wartość wskaźnika wynika z przewidywanego wzrostu sprzedaży/zamówień (ratio odpowiednio 22,5 i 15,0 pkt. proc). Wynik ten jest zgodny z przewidywaniami analityków prognozujących, że ten rok będzie okresem wzrostu dla polskiej branży turystycznej, co jest związane ze stale zwiększającym się zainteresowaniem turystów zagranicznych naszym krajem oraz obawami części Polaków dotyczących wyjazdów do krajów arabskich w związku z niestabilną sytuacją na Bliskim Wschodzie i w Północnej Afryce.

– Wszystkie wskaźniki ekonomiczne za ubiegły rok pokazywały, że był to dobry okres tak dla przedsiębiorców, jak i statystycznego Kowalskiego – powiedział Radosław Kuczyński Prezes Zarządu EFL. – Skoro wzrosła konsumpcja prywatna w gospodarstwach domowych, to część tych środków trafiła także do kieszeni przedsiębiorców z branży HoReCa. Bo Polacy zaczęli chętniej wyjeżdżać, choćby na weekend, i częściej stołować się poza domem, przez co firmom z branży wzrosła liczba klientów. I należy się spodziewać, że trend ten będzie się umacniał.

W 2015 roku zwiększyła się liczba klientów branży i wzrosła nieznacznie przeciętna wartość paragonu. Przewidywany na 2016 rok wzrost branży HoReCa o 4 proc. to efekt np. wprowadzenia przez rząd dodatku 500 zł na dziecko, co zwiększy budżety domowe części polskich rodzin. W ocenie EFL tę beczkę miodu psuje nieco łyżka dziegciu w postaci spodziewanego wprowadzenia podatku obrotowego, który sprawi, że część produktów stanie się droższa. Jednak ostateczny kształt tego podatku pozostaje jeszcze nieznany, w związku z czym trudno jednoznacznie stwierdzić, jaki będzie miał on wpływ na całą branżę.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.