Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stewia podbije polski rynek jogurtów?

  • polska.mintel.com
  • Autor: Mintel / www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-12-2015, 15:57
Stewia podbije polski rynek jogurtów?
Polskie marki jogurtów mogą ponownie rozważyć eksperymenty ze stewią; fot. shutterstock.com

Polacy chcą nie tylko ograniczenia ilości cukru w produktach spożywczych, ale także mają negatywne podejście do używania przez przemysł sztucznych słodzików. To otwiera możliwości dla innowacji wokół wykorzystania naturalnych zamienników cukru. Dlatego producenci jogurtów w Polsce może ponownie rozważą użycie słodzików na bazie stewii – wynika z analizy ekspertów firmy Mintel.

Według badań firmy Mintel, 61 proc. Polaków oraz 74 proc. respondentów powyżej 55. roku życia przyznaje się do zmniejszania spożycia słodkich pokarmów. Co więcej, 6 na 10 Polaków uważa, że biały cukier jest szkodliwy dla ich zdrowia. Co ciekawe brązowy cukier cieszy się lepszą reputacją - jest uważany za korzystny dla zdrowia przez 44 proc. konsumentów w Polsce.

Tendencja związana z odchodzeniem od cukru raczej nie będzie prowadzić do wzrostu zainteresowania sztucznymi słodzikami. Prawie 39 proc. Polaków twierdzi, że stara się unikać żywności i napojów z zawartością syntetycznych substytutów cukru.

Istnieje zatem potencjał do eksperymentowania z naturalnymi alternatywami dla cukru, zwłaszcza w żywności i napojach skierowanych do kobiet z uwagi na fakt, że 3 na 10 badanych kobiet (w porównaniu do 2 na 10 mężczyzn) wyraża zainteresowanie większą liczbą produktów słodzonych naturalnie.

Istnieje kilka alternatyw dla białego cukru, które postrzegane są jako zdrowe i mogłyby być wykorzystywane na większą skalę w jogurtach. Mianowicie badania Mintel wskazują, że ​​zdecydowana większość Polaków, czyli 87 proc. uważa miód za substancję słodzącą korzystną dla zdrowia. Badania pokazują również, że w porównaniu do innych słodzików konsumenci mają dobre skojarzenia ze stewią (30 proc. konsumentów uważa ją za zdrową).

Na globalnym rynku jogurtów obserwujemy wiele przykładów wykorzystujących stewię. Produkty te nie tylko wpisują się w trend health & wellness, ale również wyróżniają się ciekawymi smakami i aromatami.

Producenci podjęli także próby wprowadzenia jogurtów z dodatkiem słodzika na bazie stewii na rynek polski. W 2012 roku Danone wypuścił dwa produkty słodzone mieszanką stewii i cukru, tj. Danone Activia 0% Tłuszczu oraz Danone Ale Owoc! Light. Oba jogurty zostały skierowane przede wszystkim do świadomych kobiet dbających o swoje zdrowie i wygląd. Produkty te jednak najwidoczniej nie spełniły oczekiwań firmy i zostały wycofane z rynku. Co ważne, świadomość zalet stewii w tamtym okresie była dość niewielka.

Zdaniem ekspertów firmy Mintel, wraz ze wzrostem zainteresowania naturalnymi zamiennikami cukru i trendem prozdrowotnym, polskie marki jogurtów mogłyby ponownie rozważyć eksperymenty ze stewią.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Marka powstaje po latach POPRZEDNI ARTYKUŁ

Marka powstaje po latach

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH