Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowy rynek popcornu wzrośnie o 40 procent do 2020 roku

  • Autor: bakeryandsnacks.com
  • Data: 14-03-2016, 14:04
Światowy rynek popcornu wzrośnie o 40 procent do 2020 roku
Nowe smaki i formaty mogą przyczynić się do wzrostu światowego rynku popcornu. fot. shutterstock

W ciągu najbliższych pięciu lat rynek prażonej kukurydzy ożywią nowe smaki i formaty, np. popcornowe batony. Największy wzrost nastąpi na rynkach Ameryki Łacińskiej oraz krajach Azji i Pacyfiku. Zmniejszy się za to globalny udział Stanów Zjednoczonych - wynika z raportu firmy Technavio.

Jak przewidują analitycy Technavio, do 2020 roku wartość światowej sprzedaży popcornu wzrośnie o 4 mld dolarów do poziomu 12,4 mld USD.

Na lata 2016-2020 przewiduje się stabilny wzrost CAGR na poziomie 7 proc. rocznie, którego motorem napędowym będzie rosnące zapotrzebowanie na smakowe produkty ready-to-eat. Światowi producenci prześcigają się w opracowywaniu najbardziej wymyślnych wariantów smakowych prażonej kukurydzy. Najnowszym wynalazkiem w tej dziedzinie jest popcorn o smaku tradycyjnych angielskich bułeczek "hot cross bun", wypuszczony na rynek przez Tangerine Confectionery pod marką Butterkist. Na trend odpowiedziała także firma Snacks101 wprowadzając bezglutenowe rodzaje popcornu o smakach: sera cheddar, soli morskiej oraz słodko-ostrego sosu sriracha. Na rynku jest już także popcorn o smaku niebieskiego sera, bekonu, ostrego lub słodkiego karmelu, a także ciemnego piwa.

Jak twierdzą analitycy Technavio, rozwój rynku popcornu w kierunku nowych formatów, jak popcornowe batony Nature Valley produkowane przez General Mills, może złagodzić efekt nasycenia widoczny na rozwiniętych rynkach USA i Europy.

Mimo że Stany Zjednoczone wciąż pozostają największym światowym rynkiem prażonej kukurydzy, ich udział w globalnej sprzedaży zmalał ostatnio z 61,3 proc. do 59 proc. Analitycy przewidują, że do 2020 r. rynek popcornu w USA będzie się rozwijać w tempie 6,2 proc., w Europie, Bliskim Wschodzie i w Afryce o 7,2 proc., w Ameryce Łacińskiej o 7,9 proc. oraz 11,3 proc. w krajach Azji i Pacyfiku.

Technavio jest zdania, że do 2020 r. liderujący obecnie (55 proc.) na rynku popcorn do mikrofali ustąpi miejsca wersji gotowej do spożycia. W latach 2010-2013 sprzedaż należących do ConAgra' marek popcornu do mikrofali Act II, Jiffy Pop i Orville Redenbacher's spadła o 4 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH