Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tchibo: Największą dynamikę wzrostu ma segment ziaren i kapsułek kawowych

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2017, 14:29
Tchibo: Największą dynamikę wzrostu ma segment ziaren i kapsułek kawowych
fot. materiały prasowe marki Tchibo

- Trendy wynikające z poszukiwania wysokiej jakości ziaren i edukacji o metodach zaparzania kawy, wspieranej przez konsumpcję w kawiarniach, będą wpływać na rozwój kategorii specjalistycznych (ziarna, kapsułki), jak i na premiumizację w ramach kategorii masowej kaw mielonych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Woźnicki, Head of Trade Marketing marki Tchibo.

Rynek kawy nieustannie się rozwija, odnotowując w porównaniu do poprzednich lat bardzo dobre wyniki sprzedaży.

- Na przestrzeni całego roku 2016 kawa zanotowała wzrost w wartości sprzedaży +1,6 ppt, a także w wolumenie +2,2ppt. Dla porównania kategoria w 2015 vs 2014 wzrosła w wolumenie +0,2ppt, w wartości +1,7ppt. – wylicza Bartosz Woźnicki, Head of Trade Marketing marki Tchibo.

- Największą dynamiką wzrostu niezmiennie charakteryzuje się segment ziaren. W perspektywie długookresowej notuje on wzrost +20,3% VAL / +26,3% VOL. Drugie miejsce w rankingu segmentów rosnących zajmują kapsułki (+19,5% VAL / +4% VOL), jednak wciąż najpopularniejsza pozostaje tradycyjna metoda zaparzania. Preferencje i przyzwyczajenia konsumentów rzadko się zmieniają, szczególnie jeśli dotyczą właśnie sposobu przygotowania kawy – podkreśla Woźnicki.

Zdecydowany wpływ na rozwój rynku ma edukacja konsumentów na temat kawy. Dla osób zgłębiających jej tajniki liczy się jakość, smak oraz pochodzenie kawy.

- Wśród konsumentów kawy są osoby (zazwyczaj konsumenci kaw z segmentu premium), które zwracają dużą uwagę na to, w jaki sposób producent dba o zrównoważony rozwój, aspekty ekologiczne, kwestie upraw i społeczności lokalne. Interesują się pochodzeniem kawy i przebiegiem procesu wypalania. W portfolio Tchibo mamy propozycję również dla takich osób. Tchibo Privat Kaffee to kawy pochodzące z certyfikowanych upraw, ze ściśle wyselekcjonowanych regionów – tłumaczy Head of Trade Marketing marki Tchibo.

Czy zatem rosnące zainteresowanie kawą ze strony konsumentów, przełoży się na rewolucyjne posunięcia ze strony producentów?

- Kawa jest kategorią dojrzałą o wysokim poziomie penetracji i konsumpcji, stąd wszelkie zmiany postępować będą ewolucyjnie. Trendy wynikające z poszukiwania wysokiej jakości ziaren i edukacji o metodach zaparzania kawy, wspieranej przez konsumpcję w kawiarniach, będą wpływać na rozwój kategorii specjalistycznych (ziarna, kapsułki), jak i na premiumizację w ramach kategorii masowej kaw mielonych – ocenia Woźnicki.

Marka Tchibo w tym roku obchodzi  25. lecie funkcjonowania na polskim rynku. W związku z tym firma planuje skoncentrować się na promocji m.in. nowych produktów.

- Do portfolio kaw Privat Kaffee dołączyła właśnie kawa Latin Bio, charakteryzująca się łagodnym smakiem opartym na korzenności, kwaskowatości, z nutą owocu melona. Dodatkowo rok 2017 to kontynuacja silnego wsparcia naszej linii Black&White – podsumowuje Bartosz Woźnicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 01-03-2017, 22:54:
a i tak wszyscy z was sie smieja bo wiedza ze Tchibo robi lody w jeronimo martins.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.