Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tchibo: Największą dynamikę wzrostu ma segment ziaren i kapsułek kawowych

  • Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2017, 14:29
Tchibo: Największą dynamikę wzrostu ma segment ziaren i kapsułek kawowych
fot. materiały prasowe marki Tchibo

- Trendy wynikające z poszukiwania wysokiej jakości ziaren i edukacji o metodach zaparzania kawy, wspieranej przez konsumpcję w kawiarniach, będą wpływać na rozwój kategorii specjalistycznych (ziarna, kapsułki), jak i na premiumizację w ramach kategorii masowej kaw mielonych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartosz Woźnicki, Head of Trade Marketing marki Tchibo.

Rynek kawy nieustannie się rozwija, odnotowując w porównaniu do poprzednich lat bardzo dobre wyniki sprzedaży.

- Na przestrzeni całego roku 2016 kawa zanotowała wzrost w wartości sprzedaży +1,6 ppt, a także w wolumenie +2,2ppt. Dla porównania kategoria w 2015 vs 2014 wzrosła w wolumenie +0,2ppt, w wartości +1,7ppt. – wylicza Bartosz Woźnicki, Head of Trade Marketing marki Tchibo.

- Największą dynamiką wzrostu niezmiennie charakteryzuje się segment ziaren. W perspektywie długookresowej notuje on wzrost +20,3% VAL / +26,3% VOL. Drugie miejsce w rankingu segmentów rosnących zajmują kapsułki (+19,5% VAL / +4% VOL), jednak wciąż najpopularniejsza pozostaje tradycyjna metoda zaparzania. Preferencje i przyzwyczajenia konsumentów rzadko się zmieniają, szczególnie jeśli dotyczą właśnie sposobu przygotowania kawy – podkreśla Woźnicki.

Zdecydowany wpływ na rozwój rynku ma edukacja konsumentów na temat kawy. Dla osób zgłębiających jej tajniki liczy się jakość, smak oraz pochodzenie kawy.

- Wśród konsumentów kawy są osoby (zazwyczaj konsumenci kaw z segmentu premium), które zwracają dużą uwagę na to, w jaki sposób producent dba o zrównoważony rozwój, aspekty ekologiczne, kwestie upraw i społeczności lokalne. Interesują się pochodzeniem kawy i przebiegiem procesu wypalania. W portfolio Tchibo mamy propozycję również dla takich osób. Tchibo Privat Kaffee to kawy pochodzące z certyfikowanych upraw, ze ściśle wyselekcjonowanych regionów – tłumaczy Head of Trade Marketing marki Tchibo.

Czy zatem rosnące zainteresowanie kawą ze strony konsumentów, przełoży się na rewolucyjne posunięcia ze strony producentów?

- Kawa jest kategorią dojrzałą o wysokim poziomie penetracji i konsumpcji, stąd wszelkie zmiany postępować będą ewolucyjnie. Trendy wynikające z poszukiwania wysokiej jakości ziaren i edukacji o metodach zaparzania kawy, wspieranej przez konsumpcję w kawiarniach, będą wpływać na rozwój kategorii specjalistycznych (ziarna, kapsułki), jak i na premiumizację w ramach kategorii masowej kaw mielonych – ocenia Woźnicki.

Marka Tchibo w tym roku obchodzi  25. lecie funkcjonowania na polskim rynku. W związku z tym firma planuje skoncentrować się na promocji m.in. nowych produktów.

- Do portfolio kaw Privat Kaffee dołączyła właśnie kawa Latin Bio, charakteryzująca się łagodnym smakiem opartym na korzenności, kwaskowatości, z nutą owocu melona. Dodatkowo rok 2017 to kontynuacja silnego wsparcia naszej linii Black&White – podsumowuje Bartosz Woźnicki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 01-03-2017, 22:54:
a i tak wszyscy z was sie smieja bo wiedza ze Tchibo robi lody w jeronimo martins.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH