Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tesco, Carrefour, Pilos i Isana - najpopularniejsze marki własne w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 12:05
Tesco, Carrefour, Pilos i Isana - najpopularniejsze marki własne w Polsce

Tesco, Carrefour, Pilos i Isana to najczęściej kupowane marki własne w Polsce - wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez SW Research. Badani deklarują, że pierwszym czynnikiem, na który zwracają uwagę kupując produkty spożywcze jest ich skład.

Z badania opinii publicznej przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez SW Research na potrzeby raportu o postrzeganiu marek własnych różnych kategorii produktowych oraz zwyczajach zakupowych wynika, że produkty marki Tesco kupiło w ciągu ostatniego roku 64% Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się marki Carrefour (61%), Pilos (34%) oraz Isana (34%).

Na kolejnych miejscach znalazły się: TiP (29%), Auchan - logo z kciukiem (21%), Domol (17%), Krakowski Kredens (17%), Auchan-logo z ptaszkiem (16%), Babydream (12%) oraz Quechua (11%). Jedynie 5% respondentów zadeklarowało, że nie kupiło produktów żadnej marki własnej.

Na uwagę zasługuje również fakt, że jedynie 1% badanych zapytanych „Które z wymienionych marek określił(a)byś jako marki własne wybranych sieci handlowych?" wybrało prawidłową odpowiedź „wszystkie wymienione marki".

Pytania zadane respondentom sprawdzały również ich zwyczaje zakupowe. Wyniki pokazują, że skład (53%) oraz jakość (51%) to czynniki determinujące wybór konkretnego produktu spożywczego. Marka ma znaczenie dla jedynie 28% badanych.

- Chociaż marka własna dla wielu konsumentów jest synonimem kompromisu, to coraz częściej konsumenci uważają, że jest to kompromis dla nich korzystny. W kategoriach, w których sprawdzenie jakości, składu czy funkcjonowania produktu jest stosunkowo łatwe, marki własne odnotowują największy wzrost udziału. Sięganie po marki własne ułatwia konsumentom fakt, że wiele z nich na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od konkurentów tzw. „markowych". Skład, opakowanie, a często nawet cena nie są już wyróżnikiem. Nie są nim nawet certyfikaty eksperckie czy nagrody konsumenckie - mówi Tomasz Lis, Head of On Board Brand Strategies & Comms.

- Produkty marek własnych pojawiają się również w górnych segmentach cenowych i oferują „górną" jakość za rozsądną dla tego segmentu cenę. Różnorodność marek własnych sprawia jednak, że konsumenci coraz częściej zaczynają aktywnie poszukiwać informacji na ich temat. Szukają na opakowaniach, w mediach online czy na forach - dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy.

SW Research prowadzi społecznościowe badania przez Internet.

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ses 20-01-2014, 09:12:
Bardzo rzetelne badanie, klient który ma najwyższą penetrację klientów w Polsce, jego marki własne nie znalazły się w rankingu i zostały wyprzedzone przez takie "top-y" jak: TiP, Domol. Krakowski Kredens - około 50 punktów dystrybucyjnych, "stonka" 2300 punktów dystrybucyjnych. Brawo dla firmy SW Research !!!
  • amigo 17-01-2014, 15:22:
Dziwne, że barkuje marek własnych Biedronki, która sprzedaj z 70% towarów pod marką własną jak na przykład Cola Orginal z Hopa czy woda Polaris.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

POLECAMY W SERWISACH