Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Transaction Rex - nowy typ konsumenta

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 22-06-2017, 16:00
Transaction Rex - nowy typ konsumenta
Fot. shutterstock

Przez ostatnie 3 dekady wolnego rynku wydarzyło się bardzo wiele. W Polsce pojawiły się wielkie korporacje handlowe, olbrzymie koncerny medialne, powszechny dostęp do Internetu, e-commerce, smartfony, m-commerce. Jak wynika z analizy Agencji Freebee pojawił się też nowy konsument. Doskonale przystosowany do zmieniających się warunków rynkowych. Surowy i wymagający szacunku. Będący panem sytuacji. Wychowany przez rynek, teraz zaczyna stawiać mu warunki – król rynku, Transaction Rex - informuje Dominika Adasiewicz-Skorupka – Ekspert ds. Strategii Produktu, autorka analizy.

Historia Transaction Rexa jest nierozerwalnie związana z gospodarczą historią Polski, która po opadnięciu żelaznej kurtyny stała się poligonem doświadczalnym wielu polskich i zagranicznych marek, które starały się wykorzystać oczywisty potencjał niemal 40-milionowego kraju, bez żadnych doświadczeń wolnorynkowych. Lata 90-te XX wieku były złotą dekadą tradycyjnej reklamy serwowanej spragnionemu zachodniego konsumpcjonizmu i produktów w kolorowych opakowaniach polskiemu konsumentowi. Powstały wtedy klasyki polskiej reklamy takie jak spot „Ojciec, prać?” z Polleną 2000. Był to czas, kiedy pierwsze sieci handlowe ściągały całe miasta na otwarcia swoich kolejnych supermarketów. Czasy pierwszych gazetek promocyjnych, kuponów rabatowych. Konsument nie wymagał wiele, kupował chętnie (na tyle, na ile pozwalało mu 800 złotych średniej krajowej) - informuje Dominika Adasiewicz-Skorupka, Ekspert ds. Strategii Produktu, autorka analizy.

W kolejnej dekadzie polskiemu konsumentowi również nie brakowało wrażeń – najpierw w większości polskich kieszeni pojawiły się telefony komórkowe, jeszcze kilka lat wcześniej znane głównie
z amerykańskich seriali. Następnie, głównie dzięki Neostradzie TP (2001), pod strzechy trafił Internet, a wraz z nim rozwinął się e-commerce (Allegro, Merlin, Empik.pl – wszystkie pojawiły się w sieci już
w 1999, zwiastując handel nowego millenium). Był to też czas coraz bardziej subtelnego, niestandardowego marketingu – sztandarowym przykładem może być tutaj akcja TVN „Przygarnij Kropka”, protoplasta cross-promocji w Polsce. Najważniejszy fakt historyczny z tej dekady: konsumenci odkryli, że można kupować taniej online, że nie trzeba mieszkać w wielkim mieście, żeby mieć dostęp do szerokiej oferty produktowej, zaczęli wymieniać się opiniami o markach – początkowo na forach internetowych, a pod koniec dekady – na Facebooku. Stawali się coraz bardziej wybredni, a dla marketerów byli coraz większym wyzwaniem. I to właśnie pod koniec lat 2000 narodził się nowy konsument. Konsument 2.0. Transaction Rex.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH