Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Trend clean label zagościł na dobre w Polsce. Mogą na nim skorzystać producenci słodyczy (analiza)

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 05-04-2018, 14:00
Trend clean label zagościł na dobre w Polsce. Mogą na nim skorzystać producenci słodyczy (analiza)
fot. shutterstock.com

Po okresie triumfów sztucznych i trudnych do wymówienia składniki żywności, naturalność i prostota stały się kluczowymi motywatorami zakupów dla znacznej części konsumentów w Polsce. Zdaniem firmy analitycznej Mintel to może być ogromna szansa dla producentów słodyczy.

Jak podaje Honorata Jarocka, analityczka Mintela, marki cukiernicze mogą wykorzystać okazję trendu clean label do ulepszenia swoich receptur i edukowania konsumentów o składnikach używanych w ich produktach - w celu zwiększenia przejrzystości i zaufania. To z kolei może spowodować wysypem nowych produktów na rynku. Warto jednak pamiętać, że to smak pozostanie kluczem wyborów konsumenckich na rynku słodyczy.

Z badania Mintela wynika, że względy zdrowotne odgrywają coraz większą rolę w codziennych decyzjach dotyczących zakupów żywności. Prawie sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że ogranicza lub unika słodkich pokarmów, ale okazjonalne smakołyki mogą być nadal częścią zrównoważonej diety. Faktem jest, że 65% polskich konsumentów przyznaje się do tego, że pozwala sobie na nie od czasu do czasu. Okazjonalne "odpusty" są niezbędnym składnikiem zrównoważonych stylów życia.

Podążając za tym trendem firma Wawel podjęła kroki mające na celu udoskonalenie swojego portfolio produktów cukierniczych. Od września 2017 r. jej produkty przechodzą proces przeformułowania, który obejmuje ulepszenie i uproszczenie receptur poprzez usunięcie składników, takich jak sztuczne barwniki, środki smakowe i konserwujące, a także emulgator E476 i olej palmowy. 

Jak wynika z badania Mintela, oświadczenia dotyczące składników i otwarta komunikacja są nie tylko potrzebne, ale mogą okazać się opłacalne dla marek cukierniczych. Może to mieć także kluczowe znaczenie dla pozyskania konsumentów świadomych zdrowia, którzy szukają smakołyków, które poza dostarczaniem "odpustów" mogą również wspierać ich cele zdrowotne i zdrowotne.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

WWLWAWEL SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • adek 06-04-2018, 07:15:
czekam na trend który bedzie całkowitym brakiem trendów, pełna swoboda w wyborze a nie kreowanie cud-miód składników które za 5 lat okazuja się niezdrowe. Teraz jest moda na np. białka z xxxx więc nazwy chemiczne zastapimy nic nie mówiacymi pseudo-naturalnymi

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 621) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.