Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Tylko 3 proc. Polaków spożywa codziennie makarony i kasze

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-03-2016, 09:58
Tylko 3 proc. Polaków spożywa codziennie makarony i kasze
Ruszyła kampania "Zboże smakuje i inspiruje". fot. mat. pras.

Jak wynika z najnowszych danych GUS, Polacy spożywają coraz mniej produktów zbożowych. Wiele osób będących na diecie w pierwszej kolejności rezygnuje z ich spożywania, mimo że według zaleceń Instytutu Żywności Żywienia, produkty zbożowe powinny stanowić podstawę naszego jadłospisu - mówią twórcy kampanii "Zboże smakuje i inspiruje".

Według badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii „Zboże smakuje i inspiruje”, ponad 75 proc. Polek zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”. Tymczasem zaledwie 3 proc. spożywa codziennie produkty zbożowe, takie jak makarony czy kasze.

Polki najchętniej sięgają po przetwory ze zbóż na śniadanie, w formie płatków lub pieczywa. Jednak, jak przekonują specjaliści w codziennej diecie powinny znaleźć się różne rodzaje produktów zbożowych zarówno pieczywo i płatki, jak i makarony, kasze i mąki.

- Zboża i produkty zbożowe należą do podstawowych artykułów użytkowych pochodzenia roślinnego i od najdawniejszych czasów są ważnym pożywieniem człowieka. Eksperci z zakresu żywienia i dietetyki są zgodni, że podstawą zbilansowanej diety jest różnorodność produktów i posiłków. Im bardziej urozmaicamy nasz jadłospis, tym więcej wartościowych składników dostarczamy. Niewłaściwie skomponowana dieta, w której nie są zachowane odpowiednie proporcje pomiędzy produktami z poszczególnych grup może przyczyniać się do powstawania niedoborów żywieniowych – komentuje Anna Jelonek, dietetyk i ekspert kampanii „Zboże smakuje i inspiruje”.

Anna Jelonek wskazuje, że różnorodność ziaren daje duże możliwości ich wykorzystania. Każdy rodzaj zbóż ma inne właściwości i walory smakowe, co w rezultacie przekłada się na atrakcyjność produktów zbożowych w naszej kuchni. 

- Zboża obecne są w naszej kulturze od bardzo dawna, jednak nie wszyscy są świadomi ich wartości odżywczych. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić ogólnopolską kampanię „Zboże smakuje i inspiruje”. Jej celem jest edukacja konsumentów na temat roli produktów zbożowych w diecie, zachęcenie do częstszego sięgania po pieczywo, makarony, kasze, płatki oraz mąkę. Chcemy zainspirować Polaków, ponieważ dania przygotowane na bazie produktów zbożowych są nie tylko szybkie i wygodne w przygotowaniu, ale także wartościowe – mówi Rafał Mładanowicz, Prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

 „Zboże smakuje i inspiruje” to druga edycja kampanii, w ramach której  prowadzone są działania edukacyjne mające na celu propagowanie wiedzy na temat produktów zbożowych – makaronów, pieczywa, mąk, kasz i płatków. Akcja potrwa do sierpnia 2016 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 24-03-2016, 17:02:
to musimy jeść więcej...w produktach zbożowych jest moc!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH