Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Vege trendy w gastronomii: burger, kebab, ramen, sushi, bar mleczny…

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 18-08-2017, 12:36
Vege trendy w gastronomii: burger, kebab, ramen, sushi, bar mleczny…
fot. Mihiderka

Szybki rozwój wegetariańskiej i wegańskiej gastronomii w Polsce ma kilka przejawów. To z jednej strony powszechne włącznie do menu lokali dań bezmięsnych, a z drugiej – wysyp nowych konceptów wyłącznie vege/vegan.

Jak tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Liberka z agencji Feno, największym skupiskiem „zielonych lokali” jest Warszawa, ale „zielone miejsca” rozwijają się w większości średnich i dużych miast. Nawet w mniejszych miastach pojawiają się zainteresowani i zapotrzebowanie na tego typu lokale.

O tym, jak rozwinięty jest ten rynek, świadczy fakt, że wiele nowych lokali stara się wyróżnić na rynku, stawiając na konkretne potrawy. Nie brakuje zwłaszcza vege/vegan burgerowni i lokali z hummusem, ale są również lokale oferujące wegańskie sushi, np. Youmiko czy Edamame Vegan Sushi w Warszawie, Vegab z Krakowa serwujący 100% roślinny kebab robiony z bio tofu, strączkòw i białka pszenicznego, Vegan Ramen Shop w Warszawie z ramenem w wersji wegańskiej, PieRogi Vegan z Wrocławia czy wegański bar mleczny Cafe Kryzys w Warszawie.

– Na rynku warszawskim pojawia się coraz więcej miejsc, które bazują na 100% kuchni roślinnej. Są to nie tylko proste i przystępne cenowo koncepty, jak na przykład wegański fast food Krowarzywa, który oferuje przede wszystkim burgery, np. jaglane, z cieciorki lub z tofu, lecz także koncepty mocniej eksperymentujące z daniami w wydaniu roślinnym. Założone przez Annę Jagodzińską – Think Love Juices, specjalizuje się w warzywno-owocowych sokach, ale także stara się zaskakiwać gości bardziej wyszukanymi daniami, np. spójnymi z dietą surową (raw food). Warto wspomnieć też o niedawno otwartej restauracji Wegemama, która oprócz inspiracji weganizmem, stara się w swoich daniach unikać cukru i glutenu, chętnie nawiązując do kuchni pięciu przemian i makrobiotyki. Równie ciekawym przykładem jest Vegestacja – wegańska lodziarnia, która stawia wyłącznie na naturalne składniki i rzemieślniczą produkcję, często zaskakując niestandardowymi kompozycjami smakowymi, takimi jak malina z kardamonem czy lody piernikowe na naparze imbirowym – wymienia Honorata Jarocka z firmy badawczej Mintel.

Co na to restauracje oferujące mięso? – Kiedyś było tak, że wegetarianin był największym problemem podczas wyjścia na miasto. W tej chwili praktycznie każde miejsce serwujące mięso ma w swojej ofercie coś dla „vege”. Ciekawe jest to, że miejsca, które nie mają dań roślinnych bardzo często zaznaczają to w swojej komunikacji, aby nie dochodziło do nieporozumień w momencie, w którym już ktoś pojawi się w lokalu – podkreśla Karolina Liberka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 046) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.