Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2016, 11:53
Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca
Wartość e-handlu podwoi się w Polsce do końca dekady. Fot. shutterstock

Według analiz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 miała sięgnąć 32 mld złotych, a do końca tej dekady się podwoi. Dla porównania, jeszcze w 2011 roku było to blisko dwukrotnie mniej - 18 mld.

Podobne szacunki (33 mld zł) przedstawiają badania Gemius dla eCommerce Polska. Już 55 proc. badanych internautów deklaruje, że robiło zakupy w e-sklepach.

Pozytywny obraz polskiego rynku handlu internetowego uzupełniają dane globalne od ośrodka analitycznego eMarketer. Według nich wartość rynku e-commerce w ubiegłym roku wyniosła 1,67 bln USD, a w 2019 wzrośnie do 3,5 bln.

– Dwoma kluczowymi trendami rozwojowymi są obecnie automatyzacja i personalizacja. Obie dziedziny mają na celu zarówno usprawnienie handlowej aktywności firmy, jak i dostosowanie oferty do klienta. Efekt to zwiększona wartość sprzedaży i dobra opinia wśród internautów – komentuje Michał Hertel, Dyrektor Marketingu w MakoLab, agencji marketingowo-technologicznej realizującej projekty na rzecz m.in. Renault-Nissan i mBanku.

Rozwija się również sprzedaż online produktów FMCG, chociaż w Polsce to dopiero początek.

– Według ubiegłorocznego raportu Kantar Worldpanel „Accelerating the growth of e-commerce”, globalna sprzedaż online w sektorze FMCG osiągnie do 2025 roku wartość 130 mld dolarów – z 36 mld dolarów w 2014 roku. Dla przykładu, rynek e-commerce w 2014 roku urósł o 20 proc. w Wielkiej Brytanii i 12 proc. we Francji. Światowym liderem w tym zakresie są Chiny, gdzie wartość wzrosła aż o 1/3 – mówi dla serwisu portalspozywczy Przemysław Kuć z Tech Hub Leader.

Dodaje, że Polska nie stanowi wyjątku w procesie adaptacji narzędzi internetowych do sprzedaży produktów FMCG, choć według badaczy wciąż udział sprzedaży internetowej w wartości branży FMCG jest u nas nieporównywalnie mniejsza (0,7 proc.), niż np. w Korei Północnej (13,2 proc.), Wielkiej Brytanii (6 proc.) czy Francji (4,3 proc).

– Przyczyną wzrostu rynku jest m.in. coraz szersze rozpowszechnienie dostępu do platform e-commerce przez duże sieci marketów, ale także przekonywanie się do tej formy zakupów przez konsumentów. E-commerce to jednak także szansa dla małych dostawców produktów z branży FMCG, korzystających z mody na zdrowe żywienie i alternatywne źródła zakupów – mówi Przemysław Kuć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dominik 26-02-2016, 16:50:
Autorowi chyba chodziło o tę drugą Koreę ;)
  • Karol 24-02-2016, 08:13:
Ale chyba e-commerce jest dostępny również dla handlu hurtowego? chyba wręcz bardziej wskazany no bo przecież i duże partie towaru, możliwość porównania różnic w cenach co przy dużych zamówieniach zwróci mi się, możliwość weryfikacji wiarygodności dostawcy?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH