REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-02-2016, 11:53
Wartość e-commerce podwoi się do końca dekady, ale e-handel FMCG dopiero się rozkręca
Wartość e-handlu podwoi się w Polsce do końca dekady. Fot. shutterstock

Według analiz PMR, wartość rynku e-commerce w Polsce w 2015 miała sięgnąć 32 mld złotych, a do końca tej dekady się podwoi. Dla porównania, jeszcze w 2011 roku było to blisko dwukrotnie mniej - 18 mld.

REKLAMA

Podobne szacunki (33 mld zł) przedstawiają badania Gemius dla eCommerce Polska. Już 55 proc. badanych internautów deklaruje, że robiło zakupy w e-sklepach.

Pozytywny obraz polskiego rynku handlu internetowego uzupełniają dane globalne od ośrodka analitycznego eMarketer. Według nich wartość rynku e-commerce w ubiegłym roku wyniosła 1,67 bln USD, a w 2019 wzrośnie do 3,5 bln.

– Dwoma kluczowymi trendami rozwojowymi są obecnie automatyzacja i personalizacja. Obie dziedziny mają na celu zarówno usprawnienie handlowej aktywności firmy, jak i dostosowanie oferty do klienta. Efekt to zwiększona wartość sprzedaży i dobra opinia wśród internautów – komentuje Michał Hertel, Dyrektor Marketingu w MakoLab, agencji marketingowo-technologicznej realizującej projekty na rzecz m.in. Renault-Nissan i mBanku.

Rozwija się również sprzedaż online produktów FMCG, chociaż w Polsce to dopiero początek.

– Według ubiegłorocznego raportu Kantar Worldpanel „Accelerating the growth of e-commerce”, globalna sprzedaż online w sektorze FMCG osiągnie do 2025 roku wartość 130 mld dolarów – z 36 mld dolarów w 2014 roku. Dla przykładu, rynek e-commerce w 2014 roku urósł o 20 proc. w Wielkiej Brytanii i 12 proc. we Francji. Światowym liderem w tym zakresie są Chiny, gdzie wartość wzrosła aż o 1/3 – mówi dla serwisu portalspozywczy Przemysław Kuć z Tech Hub Leader.

Dodaje, że Polska nie stanowi wyjątku w procesie adaptacji narzędzi internetowych do sprzedaży produktów FMCG, choć według badaczy wciąż udział sprzedaży internetowej w wartości branży FMCG jest u nas nieporównywalnie mniejsza (0,7 proc.), niż np. w Korei Północnej (13,2 proc.), Wielkiej Brytanii (6 proc.) czy Francji (4,3 proc).

– Przyczyną wzrostu rynku jest m.in. coraz szersze rozpowszechnienie dostępu do platform e-commerce przez duże sieci marketów, ale także przekonywanie się do tej formy zakupów przez konsumentów. E-commerce to jednak także szansa dla małych dostawców produktów z branży FMCG, korzystających z mody na zdrowe żywienie i alternatywne źródła zakupów – mówi Przemysław Kuć.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Dominik 26-02-2016, 16:50:
Autorowi chyba chodziło o tę drugą Koreę ;)
  • Karol 24-02-2016, 08:13:
Ale chyba e-commerce jest dostępny również dla handlu hurtowego? chyba wręcz bardziej wskazany no bo przecież i duże partie towaru, możliwość porównania różnic w cenach co przy dużych zamówieniach zwróci mi się, możliwość weryfikacji wiarygodności dostawcy?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 618) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH