REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wartość e-handlu w segmencie FMCG podwoi się w ciągu dwóch lat

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2012, 09:31
Wartość e-handlu w segmencie FMCG podwoi się w ciągu dwóch lat
Ponad 70 proc. internautów kupiło przynajmniej raz produkty z kategorii FMCG przez Internet

Wartość e-handlu w naszym kraju rośnie w tempie średnio 30 proc. rocznie. Duży potencjał wzrostu odnotowuje branża e-FMCG. Według prognoz, w ciągu dwóch najbliższych lat, ten segment polskiego rynku e-commerce wzrośnie ponad dwukrotnie i osiągnie 450 mln zł.

REKLAMA

Jak wynika z analizy PayU, kupujący coraz częściej dostrzegają zalety nabywania w sieci produktów FMCG (Fast Moving Consumer Goods), czyli towarów szybkozbywalnych, takich jak: artykuły spożywcze, kosmetyki, chemia gospodarcza, drobne artykuły gospodarstwa domowego.

- Polska jest liderem pod względem dynamiki wzrostu rynku e-commerce na tle innych krajów europejskich. Internet to dla podmiotów FMCG dochodowy, dodatkowy kanał sprzedaży i coraz więcej z nich proponuje sprzedaż w sieci - mówi Joanna Kuzdak, dyrektor zarządzająca PayU SA.

Z analizy PayU wynika, że ponad 70 proc. internautów kupiło przynajmniej raz produkty z kategorii FMCG przez Internet. Aż co czwarty kupujący robi to regularnie średnio raz miesiącu, a ponad połowa badanych sięgnie po takie towary w najbliższym półroczu. Polscy internauci najchętniej kupują produkty FMCG na platformach handlowych (70 proc.). W drugiej kolejności (45 proc.) wybierają sklepy internetowe, które prowadzą sprzedaż również w tradycyjnej formie.

Rozwój rynku e-FMCG w Polsce widać najlepiej na przykładzie branży spożywczej. Liczba e-sklepów w tym sektorze wzrasta od 2007 roku średnio o 35 proc. rocznie. Pod tym względem polski rynek jest odzwierciedleniem rynku brytyjskiego, który rozwijał się w podobnym tempie, a dzisiaj charakteryzuje się najsilniejszym sektorem w Europie.

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 300 e-sklepów spożywczych. Udział e-delikatesów w odniesieniu do całego rynku spożywczego kształtuje się na poziomie 0,1-0,2 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii sprzedaż online stanowi 4 proc. całego rynku branży spożywczej, podczas gdy średnia europejska to 1,5 proc.

Wraz z rozwojem e-FMCG rozwijają się usługi, które stanowią wygodne narzędzia płatnicze dla konsumentów. Podczas zakupów online, polscy internauci najczęściej płacą szybkim przelewem, rzadziej kartą - aż sześć na 10 osób wybiera tę pierwszą metodę. Natomiast co trzeci internauta wykonał tradycyjny przelew lub zapłacił przy odbiorze - wynika z analizy PayU.

E-handel jest naturalnym kierunkiem rozwoju sektora FMCG. Jednak, by w pełni wykorzystać potencjał i uwarunkowania istniejące w Polsce, należy wziąć pod uwagę wyzwania związane z działalnością w e-commerce. Konieczne jest wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych i logistycznych, które usprawnią proces sprzedaży.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 12-07-2012, 21:38:
Kategoria FMCG, owszem może i się podwoi w handlu E, ale w realnym handlu spadnie o wiele większą wartość w ciągu kilku następnych lat. Wnioski?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 819) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH