Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wegetarianizm i weganizm pobudzają innowacyjność branży mleczarskiej

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2018, 13:01
Wegetarianizm i weganizm pobudzają innowacyjność branży mleczarskiej
fot. shutterstock.com

Zdaniem ekspertów, odpowiedzią na potrzeby wegetarian, jest coraz szersza oferta produktowa branży mleczarskiej. A co segment ten szykuje dla wegan lub konsumentów unikających laktozy?

Jednym z ważniejszych trendów, silnie związanym z mleczarstwem jest wegetarianizm. - Eliminacja mięsa stwarza potrzebę odpowiednio dobranej diety wegetariańskiej, która dostarczy do organizmu wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Odpowiedzią na potrzeby grupy, która aktualnie stanowi 4 proc. społeczeństwa w Polsce, jest coraz szersza oferta produktowa branży mleczarskiej. W ciągu ostatniego roku aż 11 proc. produktów wdrożonych na rynku było dopasowanych do diety wegetariańskiej (dekadę wcześniej było to odpowiednio 4 proc.) – tłumaczy Marek Dobosz, Menedżer Produktu w firmie Hortimex.

To stwarza ogromne szanse dla produktów wysokobiałkowych. Jak podkreśla Ireneusz Lichota, prezes firmy Zentis Polska, wiele zakładów mleczarskich ma własną linie produktów wysokobiałkowych. - Przykładem nowego produktu wysokobiałkowego jest produkt mleczny o nazwie skyr - produkt wysokobiałkowy beztłuszczowy z Islandii. Produkt jest już dostępny na rynku polskim, ale zdobywa również całą Europę – podkreśla.

Silnie widocznym trendem jest także „Free-from”. - Produkty mleczne bez laktozy, glutenu, czy wolne od GMO to hasła na opakowaniach dostępne już nawet w osiedlowych sklepikach. Uważam, że są to jednak pojęcia dość mocno nadużywane -  nazbyt szerokie oferowanie i konsumowanie produktów mlecznych bez laktozy może działać na szkodę konsumentów. Wielu naukowców stawia tezę, iż eliminacja laktozy „rozleniwia” nasz układ enzymatyczny pogłębiając problem. Podobnie w przypadku glutenu czy GMO, pomijając oczywiście przypadki stanów chorobowych takich jak nietolerancja laktozy, czy alergia na gluten. W tych przypadkach osoby dotknięte schorzeniami na podłożu alergicznym szukają produktów, które spełnią ich potrzeby żywieniowe - dodaje Marek Dobosz.

I dodaje, że szczególne wymogi stawia się przed branżą mleczarską, dla której podstawowym surowcem jest mleko – najpopularniejszy alergen, występujący w żywności. Wielu konsumentów rezygnuje z niego, jednocześnie poszukując zdrowych alternatyw. Rosnącym trendem stają się napoje oparte na surowcach pochodzenia roślinnego (ryż, kokos, soja, migdały). Rynek napojów roślinnych, stanowiących alternatywę dla mleka rośnie z roku na rok – w 2015 jego wartość została wyceniona na 7,4 mld USD, natomiast w 2018 może osiągnąć nawet 16,3 mld USD (dane: Innova Market Insights Dairy). W 2016 roku napoje alternatywne stanowiły 7% globalnego rynku mleczarskiego. Ten kierunek coraz częściej obierają polscy producenci żywności, wprowadzając na rynek produkty zawierające alternatywę dla mleka (jogurty, desery).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • burak ze wsi 18-04-2018, 18:00:
człowiek nie potrzebuje do życia ani mięsa ani mleka, nie ma mięsa bez okrucieństwa

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 137) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH