REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wygoda zakupów, a nie cena będą stanowiły o sukcesie sklepu

  • dlahandlu.pl
  • Autor: POHiD, www.dlahandlu.pl
  • Data: 13-11-2013, 12:06
Wygoda zakupów, a nie cena będą stanowiły o sukcesie sklepu
fot. Żelazna Studio, sklep Piotr i Paweł

Wygoda robienia zakupów, rozumiana jako łatwość dotarcia, i poświęcenie minimalnej koniecznej ilości czasu na zakup odpowiednich produktów spełniających oczekiwania konsumentów raczej niż cena, będą stanowiły o sukcesie punktów detalicznych. Najbliższe lata to niewątpliwie czas, gdy obok zmian strukturalnych, z dużym prawdopodobieństwem oczekiwać należy także dalszych zmian jakościowych we wszystkich segmentach handlu FMCG - czytamy w raporcie "Znaczenie handlu w gospodarce narodowej" przygotowanym przez POHiD, we współpracy z GfK Polonia i Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

REKLAMA

Zdaniem autorów raportu kolejną kwestią, która może mieć istotny wpływ na rozwój polskiego handlu to postępująca zmiana stylu życia dotycząca przede wszystkim mieszkańców dużych ośrodków miejskich. To właśnie młodzi wielkomiejscy konsumenci mogą okazać się siłą sprawczą zmian, które będziemy obserwować w detalu.

Autorzy raportu dokonali również analizy cen koszyka kategorii FMCG. Podzielili go na dwie kategorie.- W jednym umieściliśmy tzw. produkty
markowe, te z wyższej półki. W drugim koszyku analizowaliśmy produkty „pierwszej ceny", czyli najtańsze produkty w wybranych kategoriach. Wnioski są zbieżne, jednak ceny koszyków w zależności od definicji, kształtują się inaczej. Biorąc pod uwagę produkty markowe, najniższa wartość koszyka produktów została odnotowana w punktach typu cash&carry, gdzie jak wiemy sporo konsumentów bezpośrednio dokonuje zakupów do swojego gospodarstwa. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy dyskontowe. W obu tych kanałach wartość koszyka jest o ponad 10 proc. niższa niż w sklepach małoformatowych. W przypadku koszyka produktów „pierwszej ceny" oferta cash&carry również zajmuje pierwszemiejsce, jednak jest ona na prawie tym samym poziomie, co oferta hipermarketów. Sklepy dyskontowe produkty pierwszej ceny oferują w nieco wyższej cenie niż hipermarkety.

Oferta sklepów wielkoformatowych w obu przypadkach - koszyka produktów markowych i koszyka pierwszej ceny, jest znacznie korzystniejsza niż to, co oferują inne formaty, w tym sklepy małoformatowe, delikatesy, kioski czy sklepy na stacji paliw. Przy czym szczególnie duże różnice w cenach występują w kontekście koszyka pierwszej ceny - 74 proc. do 107 proc. - czytamy w raporcie.

Nowe trendy, które obserwują autorzy raportu na rynku detalicznym to przede wszystkimrozwój sklepów franczyzowych, dopasowanie oferty do lokalnego klienta, dążenie do wysokiej satysfakcji i obsługi klienta lokalnego i oferta szyta na miarę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH