REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / FoodNavigator.com
  • Data: 12-04-2016, 11:46
Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport
Polska liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wsch.; fot. pixabay.com

Polska jest liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wschodniej - stanowią one 1/3 produktów wprowadzanych na krajowy rynek. Jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek w UE, jesteśmy interesującym rynkiem eksportowym dla zagranicznych podmiotów - wynika z analizy Mintel opublikowanej w serwisie FoodNavigator.com.

REKLAMA

- Polska, jako położony na skrzyżowaniu europejskich szlaków handlowych i transportowych kraj z populacją 38,5 mln konsumentów to ogromny rynek dla producentów żywności i napojów – powiedziała Honorata Jarocka, analityk Mintel dla FoodNavigator.com.

- Coraz większa część polskich konsumentów jest wymagająca, lubi eksperymentować i jest otwarta na nowe doświadczenia smakowe. Ponadto wzrasta liczba Polaków regularnie wyjeżdżających za granicę – zarówno w celach zarobkowych, jak i na urlop. Uczą się oni nowych smaków, kuchni i stylów gotowania, więc rośnie zainteresowanie odtworzeniem tych receptur. To sugeruje dalsze możliwości rozwoju dla zagranicznych producentów żywności i napojów – dodaje Jarocka.

Raport Mintel wskazuje, że w 2015 r. zaobserwowano wzrost popularności trendu prozdrowotnego na polskim rynku żywności. Prawie 64 proc. dorosłych Polaków stwierdziło, że zmniejszyło spożycie słodkich napojów, a 57 proc. wyraziło zaniepokojenie spożyciem sztucznych substancji słodzących. Widać to wyraźnie na rynku obserwując nowe produkty wprowadzone w ubiegłym roku.

Analitycy podają przykład marki Piątuś od OSM Piątnica, czyli greckiego jogurtu dla dzieci, który jest wolny od sztucznych barwników i aromatów. Ponadto na opakowaniu podkreślono, że produkt nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego. - Strategia „czystej etykiety” zdobywa ogromną popularność w Polsce, a już szczególnie w odniesieniu do produktów dedykowanych dzieciom – dodaje ekspertka Mintel.

Inną innowacją wskazaną przez raport jest pomieszanie słodkiego i pikantnego smaku w postaci dżemu pomidorowego od ZPOW Dawtona. Firma stawia na komunikację produktu jako „zdrową przyjemność”, która zawiera składniki typu superfoods, jak np. pestki i nasiona.

Innowacje zaczynają być także zdominowane przez produkty wegetariańskie, wegańskie, bezlaktozowe oraz bezglutenowe. Za ciekawy przykład Mintel wskazuje polski start-up Raw and Happy, który wprowadził na rynek gryczane przekąski Gryczanki, które są organiczne, surowe, bezglutenowe i nie zawierają cukru rafinowanego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH