Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / FoodNavigator.com
  • Data: 12-04-2016, 11:46
Wysyp innowacji na polskim rynku spożywczym - raport
Polska liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wsch.; fot. pixabay.com

Polska jest liderem innowacji na rynku spożywczym w Europie Wschodniej - stanowią one 1/3 produktów wprowadzanych na krajowy rynek. Jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek w UE, jesteśmy interesującym rynkiem eksportowym dla zagranicznych podmiotów - wynika z analizy Mintel opublikowanej w serwisie FoodNavigator.com.

- Polska, jako położony na skrzyżowaniu europejskich szlaków handlowych i transportowych kraj z populacją 38,5 mln konsumentów to ogromny rynek dla producentów żywności i napojów – powiedziała Honorata Jarocka, analityk Mintel dla FoodNavigator.com.

- Coraz większa część polskich konsumentów jest wymagająca, lubi eksperymentować i jest otwarta na nowe doświadczenia smakowe. Ponadto wzrasta liczba Polaków regularnie wyjeżdżających za granicę – zarówno w celach zarobkowych, jak i na urlop. Uczą się oni nowych smaków, kuchni i stylów gotowania, więc rośnie zainteresowanie odtworzeniem tych receptur. To sugeruje dalsze możliwości rozwoju dla zagranicznych producentów żywności i napojów – dodaje Jarocka.

Raport Mintel wskazuje, że w 2015 r. zaobserwowano wzrost popularności trendu prozdrowotnego na polskim rynku żywności. Prawie 64 proc. dorosłych Polaków stwierdziło, że zmniejszyło spożycie słodkich napojów, a 57 proc. wyraziło zaniepokojenie spożyciem sztucznych substancji słodzących. Widać to wyraźnie na rynku obserwując nowe produkty wprowadzone w ubiegłym roku.

Analitycy podają przykład marki Piątuś od OSM Piątnica, czyli greckiego jogurtu dla dzieci, który jest wolny od sztucznych barwników i aromatów. Ponadto na opakowaniu podkreślono, że produkt nie zawiera syropu glukozowo-fruktozowego. - Strategia „czystej etykiety” zdobywa ogromną popularność w Polsce, a już szczególnie w odniesieniu do produktów dedykowanych dzieciom – dodaje ekspertka Mintel.

Inną innowacją wskazaną przez raport jest pomieszanie słodkiego i pikantnego smaku w postaci dżemu pomidorowego od ZPOW Dawtona. Firma stawia na komunikację produktu jako „zdrową przyjemność”, która zawiera składniki typu superfoods, jak np. pestki i nasiona.

Innowacje zaczynają być także zdominowane przez produkty wegetariańskie, wegańskie, bezlaktozowe oraz bezglutenowe. Za ciekawy przykład Mintel wskazuje polski start-up Raw and Happy, który wprowadził na rynek gryczane przekąski Gryczanki, które są organiczne, surowe, bezglutenowe i nie zawierają cukru rafinowanego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH