Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zdrowie i natura, nowe smaki, technologie, CSR... Mintel wskazał trendy spożywcze na 2017 r.

  • Autor: AW, portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 07-11-2016, 14:36
Zdrowie i natura, nowe smaki, technologie, CSR... Mintel wskazał trendy spożywcze na 2017 r.
fot. shutterstock.com

Firma badawcza Mintel wskazała siedem najważniejszych trendów branży spożywczej w 2017 roku. Wymienione tendencje mają szansę w najbliższych miesiącach ukształtować europejski rynek produktów spożywczych.

1: Odwrót od cukru w stronę alternatywnych składników słodzących

Europejscy konsumenci coraz bardziej ograniczają spożycie cukru – także w napojach.  Firma badawcza Mintel przewiduje, że w 2017 roku nadal będziemy obserwować odwrót od cukru. Może to pozytywnie wpłynąć na rynek produktów bezcukrowych czy zawierających inne substancje słodzące, np. syrop z agawy.

2:  Wzrost zainteresowania afrykańskimi smakami

Zdaniem ekspertów Mintel Europa zaczyna coraz bardziej interesować się produktami spożywczymi pochodzącymi z Afryki. W latach 2011–2015 r. udział produktów wprowadzanych na rynek, a zawierających składniki z tamtego regionu, zwiększył się o 41 proc. Można tu wymienić choćby antyczne rodzaje zbóż pozbawione glutenu lub zawierające jego niewielką ilość, jak np. sorgo, albo piwa pochodzące z tamtych regionów. Potencjał ten zauważyły już takie koncerny jak Coca-Cola czy Diageo. Konsumenci doceniają egzotyczne smaki, chcę jednak mieć pewność, że produkty wytworzono w sposób etyczny.

3: Zaangażowanie w lokalny CSR

Marki spożywcze zaczną się bardziej angażować w finansowanie zabytkowych miejsc, ważnych dla lokalnej społeczności, ponieważ tego będą oczekiwać od nich konsumenci - twierdzą specjaliści Mintel. Tym samym zaczną wpisywać się w idee lokalnego patriotyzmu.

4: Wykorzystanie geolokalizacji i beaconów do trafnej komunikacji z konsumentami

- Sukces Pokemon Go powinien w 2017 roku  zainspirować producentów żywności – twierdzą eksperci. Obecnie konsumenci są w stanie na bieżąco reagować na to, co dzieje się w ich otoczeniu. W dodatku są coraz bardziej chętni do takiego rodzaju aktywności, a nawet do dzielenia się z firmami danymi dotyczącymi miejsca przebywania czy zainteresowań. Dzięki rozwijającej się technologii geolokalizacji i beaconów firmy mogą zwabiać klientów ofertami specjalnymi dobranymi do danej osoby oraz do aktualnych promocji.

5: Coraz więcej płatności przez smartfony

Kolejnym trendem jest coraz większe znaczenie transakcji bezgotówkowych i rozwój nowoczesnych form uiszczania płatności. Według raportu Mintel w branży spożywczej coraz bardziej obecne będą najnowsze sposoby płacenia za produkty, np. za pomocą smarfonów. Najwięksi europejscy  detaliści (np. Tesco) już uruchomili takie systemy. Pozostali wkrótce zaczną ich naśladować – przewiduje Mintel.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 039) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH