REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zdrowie i natura, nowe smaki, technologie, CSR... Mintel wskazał trendy spożywcze na 2017 r.

  • Autor: AW, portalspozywczy.pl / Mintel
  • Data: 07-11-2016, 14:36
Zdrowie i natura, nowe smaki, technologie, CSR... Mintel wskazał trendy spożywcze na 2017 r.
fot. shutterstock.com

Firma badawcza Mintel wskazała siedem najważniejszych trendów branży spożywczej w 2017 roku. Wymienione tendencje mają szansę w najbliższych miesiącach ukształtować europejski rynek produktów spożywczych.

REKLAMA

1: Odwrót od cukru w stronę alternatywnych składników słodzących

Europejscy konsumenci coraz bardziej ograniczają spożycie cukru – także w napojach.  Firma badawcza Mintel przewiduje, że w 2017 roku nadal będziemy obserwować odwrót od cukru. Może to pozytywnie wpłynąć na rynek produktów bezcukrowych czy zawierających inne substancje słodzące, np. syrop z agawy.

2:  Wzrost zainteresowania afrykańskimi smakami

Zdaniem ekspertów Mintel Europa zaczyna coraz bardziej interesować się produktami spożywczymi pochodzącymi z Afryki. W latach 2011–2015 r. udział produktów wprowadzanych na rynek, a zawierających składniki z tamtego regionu, zwiększył się o 41 proc. Można tu wymienić choćby antyczne rodzaje zbóż pozbawione glutenu lub zawierające jego niewielką ilość, jak np. sorgo, albo piwa pochodzące z tamtych regionów. Potencjał ten zauważyły już takie koncerny jak Coca-Cola czy Diageo. Konsumenci doceniają egzotyczne smaki, chcę jednak mieć pewność, że produkty wytworzono w sposób etyczny.

3: Zaangażowanie w lokalny CSR

Marki spożywcze zaczną się bardziej angażować w finansowanie zabytkowych miejsc, ważnych dla lokalnej społeczności, ponieważ tego będą oczekiwać od nich konsumenci - twierdzą specjaliści Mintel. Tym samym zaczną wpisywać się w idee lokalnego patriotyzmu.

4: Wykorzystanie geolokalizacji i beaconów do trafnej komunikacji z konsumentami

- Sukces Pokemon Go powinien w 2017 roku  zainspirować producentów żywności – twierdzą eksperci. Obecnie konsumenci są w stanie na bieżąco reagować na to, co dzieje się w ich otoczeniu. W dodatku są coraz bardziej chętni do takiego rodzaju aktywności, a nawet do dzielenia się z firmami danymi dotyczącymi miejsca przebywania czy zainteresowań. Dzięki rozwijającej się technologii geolokalizacji i beaconów firmy mogą zwabiać klientów ofertami specjalnymi dobranymi do danej osoby oraz do aktualnych promocji.

5: Coraz więcej płatności przez smartfony

Kolejnym trendem jest coraz większe znaczenie transakcji bezgotówkowych i rozwój nowoczesnych form uiszczania płatności. Według raportu Mintel w branży spożywczej coraz bardziej obecne będą najnowsze sposoby płacenia za produkty, np. za pomocą smarfonów. Najwięksi europejscy  detaliści (np. Tesco) już uruchomili takie systemy. Pozostali wkrótce zaczną ich naśladować – przewiduje Mintel.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH