REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zmiana tendencji sprzedaży win w kanałach dystrybucji

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-06-2016, 10:47
Zmiana tendencji sprzedaży win w kanałach dystrybucji
Spada dynamika sprzedaży win w dyskontach, a zwiększa się na powrót w hipermarketach, supermarketach i małych sklepach fot. Shutterstock

W ostatnim czasie zmieniły się tendencje sprzedaży win w poszczególnych kanałach dystrybucji – spada dynamika w kanale dyskontowym, a zwiększa się na powrót w hipermarketach, supermarketach i małych sklepach – oceniają członkowie zarządu Grupy Ambra.

REKLAMA

- Od lat nieustannie rosnący rynek win stołowych pokazał w ostatnich miesiącach korzystny dla naszej strategii rozwój dynamiki w kanałach dystrybucji: po okresach ekspansji sieci dyskontowych dynamika wzrostu w tym obszarze wyraźnie spadła – mówią członkowie zarządu Ambry.

- Tymczasem wzrosty sprzedaży win wróciły do hipermarketów, supermarketów oraz małych sklepów zgodnie z ogólnym trendem na korzyść zakupów convenience - dodają.

- Rośnie nadal konsumpcja wina w gastronomii oraz zakupy Polaków w naszych sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA – mówią również Robert Ogór, prezes Grupy Ambra oraz Piotr Kaźmierczak, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy.

Udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. W ostatnich latach udział sklepów dyskontowych w rynku wina zwiększył się do 33 proc. w 2104 roku. Dla porównania w roku 2011 było to 28 proc., a  w 2010 roku 20 proc.

Dyskonty zwiększały udział w handlu winem kosztem przede wszystkim super- i hipermarketów, ale także kosztem handlu tradycyjnego. Udział hiper- i supermarketów w rynku wina wyniósł ok. 35 proc. w 2014 roku.

RYNEK WIN I CYDRU ROŚNIE

Dodają, że rynek win musujących nie wykazuje jeszcze wzrostu, mimo że rośnie zainteresowanie nimi, rośnie natomiast rynek cydru i cały rynek win.

- Rynek win musujących jako całość nadal nie pokazuje wzrostu, natomiast w ostatnich okresach umacniały się nasze marki: Dorato, CIN&CIN, Michelangelo, Fiore – mówią członkowie zarządu Ambry.

- Rozwój rynku wina, rosnącego nieustannie od 25 lat, jest nadal czynnikiem silnie wspierającym aktualny i przyszły wzrost wartości naszego biznesu. Korzystnie działa powrót wzrostu do hipermarketów i sklepów tradycyjnych oraz rosnąca sprzedaż win droższych - dodają.

- Rynek cydru wzrośnie w tym roku po raz kolejny dwucyfrowo. Rynki zagraniczne: Czechy, Rumunia, Słowacja mają dla nas nadal niewykorzystane potencjały wzrostu – mówią również.

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Do portfela marek własnych Ambry należą: Dorato, CIN&CIN, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH