Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Usługi dodatkowe Fresh Logistics w sektorze logistycznym

  • Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Fresh Logistics
  • Data: 10-04-2015, 14:29

Usługi dodatkowe w sektorze logistycznym takie jak co-packing czy labelling cieszą się coraz większą popularnością, również w przypadku branży spożywczej obsługiwanej przez Fresh Logistics. Główne działania w tym zakresie obejmują przede wszystkim etykietowanie dostaw kontr etykietami dla sieci handlowych, zawierającymi „sieciowy” kod SKU lub cenę odzwierciedlającą aktualną promocję i zmienną wagę jednostki towaru.

Częstą praktyką jest również etykietowanie towarów składem produktu w języku obcym, szczególnie w przypadku krajów bałtyckich. Do usług dodatkowych zaliczamy także mieszanie smaków danego produktu w opakowaniu zbiorczym np. kartonie.

Tego typu usługi są szczególnie popularne w sektorach takich jak mięso, sery oraz nabiał i produkty mleczne.

Branża spożywcza wyróżnia się pod względem usług dodatkowych na tle innych branż. Dostawcy produktów spożywczych dążą do maksymalnego wykorzystania miejsca na sklepowych półkach. Ważne jest aby do ekspozycji wykorzystywane były oryginale opakowania dostawcy. Biorąc pod uwagę ograniczone miejsce do ulokowania swoich towarów, dostawcy dokładają wszelkich starań aby na jak najmniejszej powierzchni wyeksponować jak najwięcej swojego asortymentu. Tutaj kluczową rolę odgrywa właśnie co-packing, dzięki któremu na sklepowej półce dostawca może przedstawić nie tylko jeden rodzaj np. jogurtu ale cały wachlarz smaków, co w rezultacie pomaga mu zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną.

Widocznym trendem są tzw. „zamówienia pod półkę” (pick by line) - zamówienia wysyłane są adekwatnie do faktycznego zapotrzebowania punktów sprzedażowych. Rezultatem są mniejsze ale częstsze zamówienia (automatyczny system zamówień - Stock Ordering System), a co za tym idzie redukcja zapasów w magazynach centralnych.

Rosnąca liczba promocji w sklepach tzw. wojna cenowa nie ma już tak dużego wpływu na popularność usług dodatkowych, ponieważ bardzo często akcje promocyjne są ustalane z dużym wyprzedzeniem i większość operacji jest wykonywana już na linii produkcyjnej.

Rynek usług logistycznych jest bardzo dynamiczny. Jeżeli chodzi o nowości w zakresie usług dodatkowych warto wspomnieć o tzw. owijkach promocyjnych, które oprócz promocji produktu pełnią rolę dekoracyjną. Dla operatora logistycznego świadczącego usługi dodatkowe zastosowanie owijek wiąże się ze zmianą standardowej ilości sztuk danego produktu w opakowaniu zbiorczym.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH