Aldi i Lidl rozszerzają ofertę ryb świeżych

Sieci handlowe w Niemczech stopniowo rozszerzają ofertę ryb. Do wyścigu stały także sieci dyskontowe, przede wszystkim Lidl oraz Aldi, które stopniowo poszerzają asortyment ryb świeżych.
W Niemczech spożycie ryb nadal jest znacznie niższe od konsumpcji mięsa. O ile jednak w przypadku ryb notowane są niewielkie wzrosty, to w przypadku mięsa jego przeciętne spożycie od wielu lat systematycznie spada.
Rośnie popularność ryb świeżych. Dotychczas były one kupowane przede wszystkim w sklepach rybnych, na targach oraz w sieciach super i hipermarketów. Stopniowo jednak ofertę ryb świeżych rozszerzają sieci dyskontowe – Aldi i Lidl.
Jak podaje Handelsblatt w 2014 roku dyskonty zwiększyły udziały w niemieckim rynku ryb świeżych do 25 proc. ustępując miejsca jedynie super i hipermarketom.
Duńska sieć dyskontów Netto już w 2010 roku wprowadziła ofertę ryb świeżych, dostępnych od czwartku do soboty. Lidl wiosną 2014 roku we wszystkich 3300 placówkach handlowych na terenie Niemiec wprowadził ofertę rybną m.in. ze świeżym łososiem i pstrągiem tęczowym.
Także Aldi rozszerzył asortyment ryb świeżych wprowadzając m.in. filety z łososia, dorsza oraz mintaja. Handelsblatt podkreśla, że dla dyskontów jest to z dwóch powodów korzystna sytuacja. Po pierwsze ceny, a przez to także marże są wyższe niż w przypadku ryb mrożonych. Po drugie dyskonty mogą podkreślić rozszerzenie swej oferty o produkty wyższej jakości, co jest korzystne wizerunkowo.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!