REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża rybna na FRSiH 2016: świadomość konsumentów stanowi duże wyzwanie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2016, 00:48
Branża rybna na FRSiH 2016: świadomość konsumentów stanowi duże wyzwanie
Kamil Jerominek, członek zarządu Fjord Fisk Polska. Fot. PTWP

Podczas debaty "Branża rybna - rynek na fali wznoszącej" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Kamil Jerominek, członek zarządu Fjord Fisk Polska, przyznał, że świadomość konsumentów stanowi nie lada wyzwanie dla wszystkich producentów. Jak zauważył, konieczne staje się dostosowanie zakładów przetwórczych, aby były one w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom rynku.

REKLAMA

Oceniając sytuację w branży rybnej Kamil Jerominek podkreślił, że konsumenci z różnych przyczyn nie sięgali po ryby. W przeszłości były one trudno dostępne, a dodatkowo niezdrowe, gdyż zawierały dużą ilość konserwantów. Z tego też powodu konsumenci sięgali po kategorie mięsne.

Obecne przeobrażenia wiążą się z rosnącą świadomością Polaków, a producenci muszą sprostać rosnącym wymaganiom. 

- Świadomość konsumentów stanowi dla nas duże wyzwanie. Zarówno trendy związane z czystą etykietą, jak i pakowanie w atmosferze zmodyfikowanej oznacza dla całej branży konieczność przebudowania dopiero co wzniesionych zakładów, które wspierała Unia Europejska. To jest dość duży problem, który należy pokonać - mówił Jerominek. 

Problemy, z którymi branża rybna boryka się w tej chwili, związane z trudnościami na rynkach surowcowych, nie sprzyjają zdaniem prelegenta rozwijaniu niezbędnych technologii. 

- To jest największe wyzwanie przed którym stoją producenci - dodał.

Kamil Jerominek odniósł się także do konieczność dywersyfikowania portfela producentów ryb. Jak przyznał branża rybna jest pod tym względem słabiej rozwinięta, dlatego powinna czerpać z innych branż, m.in. mięsnej. Najbardziej przyszłościowe są dania convenience, a więc żywność wygodna.

-   To jest przyszłość branży. Ludzie będą sięgać po te produkty. Po naszej stronie jest zdywersyfikowanie oferty. To dzisiaj robimy, jednak jesteśmy na początku drogi. Możemy pokonać problemy z przebudową parku maszynowego. Mamy doskonałe kadry. Takich kompetencji technologicznych, jakie mamy w branży rybnej nie spotkałem dotychczas w mojej karierze. To jest potencjał, który należy wykorzystać - przekonywał Kamil Jerominek, członek zarządu Fjord Fisk Polska.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ab 24-10-2016, 08:22:
raczej zestaw oczywistości.
  • przedsiębiorca 22-10-2016, 10:37:
w końcu jakaś rzeczowa ocena sytuacji. Brawo!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH