Brytyjscy naukowcy odkryli rockowe krewetki. Nazwali je 'Pink Floyd'

• Autor: bbc.com
  • Data: 12-04-2017, 14:23
Brytyjscy naukowcy odkryli rockowe krewetki. Nazwali je 'Pink Floyd'
'Synalpheus pinkfloydi' to jeden z najgłośniejszych organizmów w światowych oceanach.

Nowy gatunek krewetek odkryty przez brytyjskich naukowców otrzymał nazwę słynnego rockowego zespołu Pink Floyd.Skorupiak potrafi wydawać dźwięki o głośności 210 decybeli. To więcej niż na niejednym rockowym koncercie.

"Synalpheus pinkfloydi" to skorupiak, który używa dużego różowego pazura, aby wywołać hałas o głośności nawet 210 decybeli - to głośniej niż koncert rockowy. Tak silny dźwięk może z łatwością zabić pływające w oceanie małe ryby. Ponadto "rockowa" krewetka potrafi poruszać swoim pazurem tak szybko, że ma zdolność generowania energii elektrycznej.

"Synalpheus pinkfloydi' żyje w wodach Oceanu Spokojnego u wybrzeży Panamy.

Zespół badaczy już kilka lat temu zastrzegł, że jeśli uda im się odnaleźć nowy gatunek krewetek, nazwą go w sposób nawiązujący do grupy Pink Floyd.

- Słucham ich od kiedy miałem 14 lat i po raz pierwszy usłyszałem album 'The Wall'. Właściwości nowego gatunku krewetek okazały się doskonałą okazją aby oddać hołd mojej ulubionej grupie. Wszyscy w zespole jesteśmy fanami Pink Floyd i od zawsze powtarzaliśmy, że jeśli uda nam się znaleźć nowy gatunek różowych krewetek nazwiemy go właśnie w ten sposób - mówi Sammy De Grave, kierownik zespołu badaczy z Oksfordu.

De Grave już wcześniej dał dowód swojej fascynacji muzyką rockową nazywając inny gatunek krewetek 'elephantis jaggerai' składając w ten sposób hołd Mickowi Jaggerowi, liderowi The Rolling Stones.

WIĘCEJ INFORMACJI