Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Czarny scenariusz dla łososia

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 21-01-2016, 16:02
Czarny scenariusz dla łososia
Fot. Piotr Waniorek

Na początku roku sytuacja na rynku surowców rybnych nie napawa optymizmem. Wysokie ceny łososia są problemem przetwórców, ale finalnie mogą uderzyć także w konsumentów. Zdaniem Jerzego Safadera, prezesa Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb, trudno przewidywać kiedy nastąpi stabilizacja cen surowców.

W przekonaniu Jerzego Safadera wysokie ceny łososia mogą uderzyć bezpośrednio w przetwórców ryb i spowodować załamanie handlu tą rybą. 

- Rynek może siąść. Możliwe, że będziemy mniej sprzedawać. Jeżeli wysoka cena będzie się utrzymywała, to drastycznie zmniejszy się ilość klientów, których będzie na to stać. To normalna reakcja rynku - przyznaje prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb. 

Jak dodaje trudno obecnie przewidywać, kiedy sytuacja na rynkach surowcowych może się ustabilizować. 

- Trzeba czekać. Jeżeli nastąpi wyhamowanie, przetwórcy zaczną mniej kupować przykładowo pstrąga pochodzącego z akwakultury, to dopiero wtedy ceny będą mogły spadać. Jest to jednak proces długofalowy. Nie można powiedzieć, kiedy to nastąpi - podkreśla.

Zdaniem Jerzego Safadera trudne położenie przetwórców pogarszają niełatwe relacje z sieciami handlowymi. 

- Tak jak w przypadku innych produktów spożywczych sprzedajemy przede wszystkim za pośrednictwem dużych sieci handlowych. Nie da się z dnia na dzień podnieść cen. To może się odpić na ekonomice przetwórców. Nie wiem jak długo wytrzymamy. Ile można pracować ciągle dopłacając? Oczywiście każda firma posiada jakieś rezerwy, ale nie na tyle istotne, aby spokojnie patrzeć na to, co się dzieje. Wyrównanie cen może przyjść nawet za trzy lata - mówi Jerzy Safader. 

Zawirowania na rynkach surowcowych mogą wpłynąć także na samych konsumentów i negatywnie odbić się na średnim spożyciu ryb w naszym kraju. 

- Od paru lat spożycie ryb w Polsce utrzymuje się mniej więcej na tym samy poziomie, ale konsumpcja łososia wzrasta praktycznie z roku na rok. Obecna trudna sytuacja na rynku surowcowym może się przełożyć na spadek spożycia. Każdy konsument dokładnie liczy pieniądze. Doskonale wie, ile może wydać. Jeżeli ktoś kupował łososia dwa razy w tygodniu, to teraz może robić to rzadziej - przekonuje Jerzy Safader, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • taka jest prawda 22-01-2016, 15:40:
Polski Stowarzyszenie Przetworcow Ryb poszlo na latwizne sprzedajac 80% swoich wyrobow do duzych sieci handlowych ktorzy zbieraja najwieksze zyski zostawiajac producetom ochlapy ,a wystarczyloby odrobine rozsadku i wieksza wspolprace z malymi sklepami i wszystko byloby dobrze tak jak dzieje sie tak w Europie Zachodniej ,Lenistwo i brak wiedzy nie poplaca!Ceny lososia wzrosly bardzo nieznacznie,i trzeba zmienic taktyke handlu a wszystko bedzie dobrze,

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.