Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyr. finansowy Morpolu: Na słabsze wyniki kluczowy wpływ miały ceny łososia

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 21-08-2013, 15:52
Dyr. finansowy Morpolu: Na słabsze wyniki kluczowy wpływ miały ceny łososia
Dyrektor finansowy Morpolu zapowiada poprawę wyników spółki w drugiej połowie roku

- Nasze wyniki są satysfakcjonujące w segmencie farmingu. Nie są natomiast satysfakcjonujące w segmencie processingu, co jest związane z wysokimi, ciągle rosnącymi cenami zakupu łososia z Norwegii - skomentował dla serwisu portalspożywczy.pl opublikowane w środę wyniki Morpolu dyrektor finansowy spółki Piotr Kapinos.

Skonsolidowany zysk operacyjny Grupy Morpol w drugim kwartale 2013 r. wyniósł 148,3 mln euro. Jest to o 35,2 mln euro więcej, niż w tym samym okresie w minionym roku. W tym samym czasie grupa zanotowała stratę netto na poziomie 4,6 mln euro. Przed rokiem w tym samym okresie Morpol wypracował zysk netto na poziomie 9,9 mln euro.

- Ceny sprzedaży naszych produktów nie nadążały za podwyżkami cen surowców. Na koniec drugiego kwartału udało nam się jednak osiągnąć ceny sprzedaży na poziomie zapewniającym zyski w przyszłości - komentuje Kapinos.

- Na rynku rosnących cen surowca byliśmy w ciągu drugiego kwartału w takim okresie, że niestety jako przetwórca kupujący na giełdzie łososia musimy zaakceptować straty. Nie jesteśmy bowiem w stanie przełożyć cen zakupu na ceny sprzedaży do sieci handlowych. To okres, w którym Morpol musi zaakceptować stratę w processingu - tłumaczy dyrektor finansowy spółki. Zaznacza natomiast, że w segmencie farmingu sprawy mają się odwrotnie: w obliczu rosnących cen Morpol poprawia wyniki.

Kapinos zapewnia, że w pierwszym półroczu 2013 r. firmie udałoby się osiągnąć rentowność przy odrobinę niższych cenach surowców. Jak sygnalizuje dyrektor finansowy spółki, ceny sprzedaży w czerwcu i lipcu były już satysfakcjonujące. - Dzięki temu w perspektywie całego roku mamy możliwość osiągnięcia rentowności w segmencie processingu. W drugiej połowie roku spodziewamy się więc znacznej poprawy wyników - zapowiada Kapinos.

Grupa Morpol jest jednym z większych światowych przetwórców łososi i producentów wędzonych oraz marynowanych produktów z łososia. Od 2010 roku Morpol prowadzi także działalność hodowli łososia. Grupa Morpol w Polsce ma dwa zakłady przetwórcze i zatrudnia tu ok. 3000 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.