Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH: Innowacje produktowe to główna część naszej strategii

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 08:05
Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH: Innowacje produktowe to główna część naszej strategii
Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu

- Z perspektywy Morpolu innowacje produktowe są absolutnie priorytetowe dla rozwoju sektora, jak również do utrzymania pozycji konkurencyjnej wobec innych przetwórców. My jako Morpol czujemy się odpowiedzialni i mamy ambicję, aby pełnić wiodącą rolę i rozwijać całą kategorię łososia. Innowacje produktowe są główną częścią tego planu - mówił Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu podczas panelu "Biznes i technologie - innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem branży FMCG", który odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Innowacje w produkt są istotne z punktu widzenia rentowności biznesu. Filozofią Morpolu jest optymalizacja marży z każdej części procesowanej ryby i rozwój produktów z części głównej, tzw. by-products, jest najistotniejszą częścią realizowania tej strategii - tłumaczył Kapinos.

W jakich obszarach Morpol wdraża innowacje produktowe? - Po pierwsze, widzimy globalny trend konsumencki związany z prośrodowiskowym podejściem klientów, czyli mówimy o bezpieczeństwie żywności, przetwórstwa, produkcji, mówimy o nowych standardach, które zyskują na znaczeniu. My upatrujemy w tym szansę na poszerzenie portfolio produktów. Oprócz tego Morpol rozwija również nowe produkty sensu stricte. Mimo że wydaje się, że kategoria wędzonego łososia jest dość mało spektakularną, to jednak udaje się wprowadzić innowacje również w tym zakresie. Chodzi o nowe dodatki czy nowe przyprawy, czy też typowe nowe produkty jak carpaccio z łososia. Rozwijamy również nowe koncepcje opakowań. W tamtym roku wprowadziliśmy na rynek niemiecki twin-pack (2 razy 100 g zamiast 200 g), skierowany do gospodarstw domowych jednoosobowych, których liczba rośnie - zaznaczył dyrektor finansowy łososiowego giganta.

- Wydaje nam się, że branża rybna odznacza się dość sporym zapóźnieniem wobec innych sektorów rynku spożywczego. Jesteśmy w tej szczęśliwej sytuacji, że możemy kopiować najlepsze rozwiązania z innych segmentów rynku. W branży rybnej, a nawet ogólnie w branży spożywczej, jest jeszcze sporo pracy do wykonania. Stwarza to duże pole do popisu dla rodzimych przetwórców - zapewniał Kapinos.

Morpol rozwija także nowe technologie produkcji w celu doskonalenia by-productów. - Mamy ambicję, aby jak największa część przerabianej ryby sprzedawana była jako główny produkt, co zwiększa marżę i poprawia konkurencyjność - podsumował przedstawiciel Morpolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH