REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH komentuje przejęcie przez Marine Harvest

  • Autor: PJ, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-11-2013, 15:01
Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH komentuje przejęcie przez Marine Harvest
Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu

- Przejęcie Morpolu przez Grupę Marine Harvest z Norwegii będzie miało znaczący wpływ na rozwój Grupy Morpol na rynku przetwórstwa łososia. Przede wszystkim Morpol zyskuje potężnego partnera biznesowego, którego obroty czterokrotnie przewyższają obroty Morpolu. Suma bilansowa Marine Harvest przewyższa dziesięciokrotnie sumę bilansową Morpolu. Jest to stabilna firma o stabilnym finansowaniu. Dzięki temu poprawi się kondycja finansowa firmy i rating Morpolu - - powiedział Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

- Marine Harvest jest światowym liderem w produkcji łososia norweskiego, a Morpol jest europejskim liderem przetwórstwa łososia. Mariaż tych dwóch firm stanowi naturalny kierunek, w którym podąża branża, to jest ewolucji i kontroli w ramach jednej grupy całego łańcucha tworzenia wartości, od hodowli poprzez przetwórstwo aż do końcowego konsumenta - komentował Kapinos.

- Jak powszechnie wiadomo, jednym z głównych problemów przetwórców łososia są wahania na światowym rynku łososia, na giełdzie łososia, który stanowi 80 proc. kosztów wytworzenia. Te wahania w ciągu roku dochodzą do około 80 proc. Ma to znaczący wpływ na rentowność, cash-flow, planowanie sytuacji finansowej firmy. Dzięki połączeniu z Marine Harvest uzyskujemy naturalny hedging między segmentem farmingu Marine Harvest oraz processingu Morpolu. Innymi słowy, w krótkim okresie nasze straty w processingu oznaczają zyski Marine Harvest i odwrotnie, nasze zyski oznaczają straty Marine Harvest - ocenił dyrektor finansowy Morpolu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 13-11-2013, 19:41:
Zyski zawsze dla Marine Harvest Morpol jest tylko przetwórcą

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH