Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Marine Harvest: Nie jesteśmy już tylko firmą łososiową

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 12-07-2018, 15:14
Dyrektor Marine Harvest: Nie jesteśmy już tylko firmą łososiową
John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest

- Jako Marine Harvest Central Europe dywersyfikujemy dziś naszą działalność. Nie jesteśmy już tylko firmą łososiową. Sprzedajemy także makrelę, pstrąga, kawior czy sushi. Chcemy rosnąć także w tych kategoriach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

Na początku lipca Marine Harvest poinformował o sfinalizowaniu przejęcia kanadyjskiej spółki Northern Harvest Sea Farms. (czytaj więcej) Czy środkowoeuropejski oddział Grupy również rozgląda się za firmami do zakupu, np. na rynku polskim?

- Mamy bardzo dobrych dostawców, którzy dostarczają nam stabilny surowiec, a z drugiej strony dużą bazę klientów. Przejęcia to zawsze dobry sposób na zwiększenie udziałów w rynku. Zawsze szukamy naszych szans także w tym obszarze - mówi McGinley.

Dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe przyznaje, że Polska jest niezwykle istotna w strategii całej grupy.

- Jako Marine Harvest jesteśmy obecni w Polsce od 2004 roku. Od początku postrzegaliśmy Polskę jako strategiczne centrum dla naszego przetwórstwa. Polska była też dla nas naturalną drogą do rynku poprzez wykorzystanie surowca z Norwegii. Z logistycznego punktu widzenia widzieliśmy sens w sprowadzaniu łososia z Norwegii tutaj i poprzez Polskę dostarczania go na rynki ostateczne. Zainwestowaliśmy bardzo duże środki w Polsce w ciągu ostatnich 14 lat. W Ustce dysponujemy największą przetwórnią łososia na świecie. Zakład zatrudnia 4 tys. pracowników, co stanowi jedną trzecią wszystkich pracowników Grupy Marine Harvest (12,5 tys. osób). To najważniejsza przetwórnia w całej strukturze grupy - mówi.

Na początku lipca Marine Harvest CE zaprezentowało nową siedzibę firmy w Gdańsku. John-Paul McGinley przekonuje, że firma chce w ten sposób zaznaczyć swoją obecność na Pomorzu.

- Nowe biuro to dla nas szansa żeby zebrać naszych ludzi razem. Do tej pory w osobnych lokalizacjach w Sopocie i Gdańsku funkcjonowało niewielkie biuro administracyjne, dział IT, dział sprzedaży Marine Harvest Polska, a także centrum usług wspólnych. Uznaliśmy, że czas na zgromadzenie wszystkich tych podmiotów w jednym miejscu. Chcemy pokazać w ten sposób mieszkańcom Trójmiasta czym jest Marine Harvest. Jesteśmy jednym z największych przetwórców ryb na świecie, a także jednym z najważniejszych pracodawców w regionie. Chcemy użyć tego biura i jego lokalizacji aby pokazać ludziom kim jesteśmy i zachęcić do pracy dla nas. Przez ostatnią dekadę rozwijaliśmy się w tempie 20 procent rocznie. W 2006 r. mieliśmy obroty na poziomie 152 mln euro, a dziś jesteśmy blisko 1 mld euro i to tylko w Europie Centralnej. To ogromny wzrost. Aby nim sprawnie zarządzać, potrzebujemy bardziej profesjonalnej organizacji i zarządzania, a także nowych ludzi i procesów - dodał.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bartek 13-07-2018, 08:26:
biznes oparty na zabijaniu w czasach gdy człowiek nie potrzebuje zabijania do życia, nie potrzebuje mięsa ani ryb

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.