REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Epigon liczy na umocnienie się na rynku świeżego łososia w 2015 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2015, 11:24
Epigon liczy na umocnienie się na rynku świeżego łososia w 2015 r.
Fot. Epigon

Przychody netto ze sprzedaży Epigonu w 2014 wyniosły 126,6 mln zł wobec 145,1 mln zł w 2013 r. Oznacza to spadek rzędu niemal 13 proc. Zysk netto spółki w minionym roku ukształtował się na poziomie 3,42 mln zł w porównaniu z 4,52 mln zł przed rokiem. W tym wypadku spadek wyniósł blisko 25 proc. - poinformowała spółka w raporcie rocznym.

REKLAMA

Epigon w 2014 r. zanotował zysk z działalności operacyjnej w wysokości 4,28 mln zł (spadek o ok. 22 proc.). Rok wcześniej wynosił on 5,54 mln zł.

- Rok 2014 był rokiem pełnym wyzwań przed którymi zmierzyliśmy się w spółce. Mówimy tu nie tylko o problemach związanych w wciąż niestabilnym cenowo rynku łososia, o których wspominaliśmy już w raportach kwartalnych, ale przed wszystkim o realizowaniu ambitnych planów rozwoju i zmian w wewnętrznej strukturze firmy - napisała w liście do akcjonariuszy Joanna Kołodziejczyk, prezes spółki.

Jak dodała Kołodziejczyk, w ostatnim kwartale 2014 r. firmie udało się zakończyć przygotowania do uruchomienia platformy ryb świeżych. - Bezpośrednie dostawy patroszonego łososia wprost z Norwegii umożliwiły wprowadzenie nowego standardu w ofercie na ten asortyment. Wierzymy, iż pozwoli to w roku 2015 zdecydowanie umocnić pozycję spółki na rynku świeżego łososia - napisała prezes firmy w liście.

Epigon to dystrybucyjna firma kontrolowana przez Morpol, do którego należy ponad 78 proc. udziałów w spółce. Sam Morpol wykupiony został natomiast przez norweską grupę Marine Harvest.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH