Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Epigon podwaja przychody ze sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-02-2016, 11:00
Epigon podwaja przychody ze sprzedaży
Fot. Shutterstock

Spółka Epigon, w stosunku do której podmiotem dominującym jest Morpol, na koniec ubiegłego roku odnotowała dobre wyniki finansowe. W czwartym kwartale przychody ze sprzedaży przekroczyły 66 mln zł wobec 32,7 mln zł w analogicznym okresie w roku 2014. Oznacza to przeszło dwukrotny wzrost.

Również przychody spółki znacząc wrosły. Na koniec grudnia 2015 roku wyniosły 161,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej były one blisko 40 mln zł niższe i wyniosły 126,6 mln zł.

Zysk netto odnotowany na koniec ubiegłego roku był porównywalny do wyników osiągniętych w roku 2014 (3,475 mln zł w 2015, wobec 3,423 mln zł w roku 2014), jednak zysk netto wygenerowany w samym czwartym kwartale wyniósł 1,630 mln zł i był trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (535 tys. zł w Q4 2014).

- W całym czwartym kwartale 2015 roku Spółka odnotowywała wyraźny wzrost obrotów, gdzie maksymalny poziom osiągnięty został w najtrudniejszym dla branży kresie od początku grudnia do Świąt Bożego Narodzenia. W tym czasie Spółka umocniła swoją pozycję wiodącego dostawcy produktów łososiowych, co przy konsekwentnie prowadzonej polityce rozwoju pozwoliło osiągnąć analogiczny wynik jak w roku 2014 - jest to bezdyskusyjnie doskonały wynik, biorąc pod uwagę przedstawiane w poprzednich raportach słabsze wskaźniki za pierwsze miesiące 2015 roku.
Przedstawiony wynik jest dowodem na słuszność prowadzonej przez Spółkę polityki rozwoju,
oraz pozwala dość optymistycznie kontynuować obrany kierunek w roku 2016 - napisano w raporcie. 

Wychodząc naprzeciw zwiększonym obrotom w kategorii "Frozen" w czwartym kwartale ubiegłego roku spółka nawiązała współpracę z jednym z największych centrów logistycznych w regionie, co zapewniło szybszą realizację zamówień, a także większa elastyczność dostaw do klientów. Ponadto rozbudowany został dział logistyki, pozwalając utrzymać poziom obsługi klientów oraz zwiększyć jakość oferowanego serwisu. 

W ostatnim kwartale 2015 roku koszty działalności operacyjnej Epigonu wyniosły 64,377 mln zł, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w stosunku do analogicznego roku poprzedniego. 

- Wysokość kosztów operacyjnych jest uzasadniona poziomem sprzedaży produktów w analizowanym okresie. Koszty w pozostałych kategoriach wciąż utrzymywane są na niskim poziomie, a wszelkie ich
wzrosty narastają proporcjonalnie w stosunku do wysokości sprzedaży - podkreślono w raporcie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.