Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Frosta: Od początku istnienia firmy kładziemy nacisk na ekologię

  • Autor: informacja prasowa Frosty
  • Data: 20-04-2018, 11:42
Frosta: Od początku istnienia firmy kładziemy nacisk na ekologię
fot. mat. pras.

Poprawa kondycji środowiska naturalnego, wpływ na jakość życia i zrównoważony rozwój stanowią filary postaw proekologicznych. Ich wypełnianie to również jedne z podstawowych wyzwań, jakie stawia sobie firma Frosta.

Źródeł działań ukierunkowanych na ekologię, należy szukać już w początkach firmy. Przez lata jej istnienia, z powodzeniem zrealizowała wiele projektów z zakresu działań zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, oszczędności zużycia energii czy stosowania przyjaznych środowisku materiałów.

- Troskę o naturę wyrażamy na co dzień, najwyższą wagę przykładając do naszych produktów – mówi Aleksandra Wysocka, marketing manager Frosty. - Lokalizując pola uprawne w pobliżu fabryk, nie tylko zachowujemy smak i wartości odżywcze naszych warzyw, ale również ograniczamy zanieczyszczenia związane z transportem. Wszystkie ryby w produktach Frosty są dzikie i pochodzą wyłącznie z certyfikowanych łowisk MSC - mówi.

Jednym z filarów działań firmy jest kompleksowe raportowanie środowiskowe, które pozwala na analizę, a w kolejnym kroku minimalizację emisji dwutlenku węgla. W okresie 2011-2015 jej poziom zmniejszył się we Froście o 5,4%, w 2017 r. o 5%, a do roku 2022 planowana jest redukcja o kolejne 5% w stosunku do roku 2018.

- Działania, które realizujemy są kompleksowe i obejmują różne sfery. Bez dokonania analizy ekologicznej, nie podejmujemy żadnych, strategicznych dla firmy decyzji. To pierwszy krok,
bo prawdziwe efekty osiąga się łącząc ze sobą pojedyncze elementy – mówi Aleksandra Wysocka.

Jednym z takich kompleksowych działań jest projekt optymalizacji zużycia energii, realizowany dzięki rozwiązaniom takim jak np. własna oczyszczalnia ścieków czy elektrownia słoneczna na dachu mroźni. Zajmujący powierzchnię niemal 600 m2 zespół modułow fotowoltaicznych pozwala na zaoszczędzenie nawet 30% energii zużywanej przez chłodnię, co w rezultacie – w latach 2011-2015 pozwoliło na zmniejszenie zużycia energii niezbędnej do produkcji wyrobu gotowego aż o 12,6%. Następne lata przyniosły spadek o 5%. Do 2022 roku planowana jest redukcja o kolejne 5% w stosunku do roku 2018. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.