Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GK Graal zwiększa przychody netto o 15 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-05-2015, 14:17
GK Graal zwiększa przychody netto o 15 proc.
Bogusław Kowalski, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Graal. Fot. PTWP

Grupa Kapitałowa Graal opublikowała raport finansowy za rok 2014. W tym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 860 mln 793 tys. zł, w porównaniu do 749 mln 272 tys. zł w roku 2013.

Przychody ze sprzedaży w kraju wyniosły 663 mln 308 tys. zł. Na rynkach zagranicznych wypracowano 197 mln 485 tys zł, z czego 182 mln 387 tys. zł przypadło na kraje Unii Europejskiej, 3 mln 580 tys. na pozostałe kraje europejskie, 8 mln 206 tys. na rynki amerykańskie oraz azjatyckie, a 2 mln 754 tys. zł na Australię.

- Rok 2014 Grupa Kapitałowa Graal kolejny raz zamknęła z bardzo dobrym wynikiem finansowym, który spółki wchodzące w jej skład osiągnęły ze sprzedaży swoich produktów zarówno na rynku polskim, jak również na rynkach zagranicznych. To potwierdza, że przyjęte założenia strategii marketingowej oraz rozwoju technologicznego były dla Grupy słuszne i przyczyniły się do umocnienia się jej na pozycji lidera wśród firm w branży rybnej w Polsce - napisał w liście do akcjonariuszy Bogusław Kowalski, prezes zarządu GK Graal.

W minionym roku zysk z działalności operacyjnej Graala wyniósł 35 mln 495 tys. zł i było o 6,5 mln wyższy, niż przed rokiem. Zysk brutto również okazał się wyższy niż w roku 2013 - wyniósł 25 mln 999 tys., wobec 20 mln 194 tys. zł w poprzednim okresie.

Wskaźnik ogólnego zadłużenia wzrósł z 55,58 proc. w roku 2013 do 56,77 proc. w roku 2014, co wskazuje na wzrost udziału kapitałów obcych w finansowaniu działalności spółek grupy kapitałowej. Jednocześnie zwiększył się wskaźnik pokrycia zobowiązań bieżących - na dzień bilansowy osiągnął 17,9 proc., wobec 10,3 w roku poprzednim.

- W minionym roku nastąpił dalszy dynamiczny wzrost przychodów we wszystkich głównych segmentach działalności, który wynosił ok. 15 proc. i był możliwy m.in. dzięki poczynionym nakładom inwestycyjnym istotnie zwiększającym moce produkcyjne zakładów produkcyjnych oraz wprowadzającym nowoczesne rozwiązania technologiczne usprawniające i automatyzujące procesy produkcyjne. Znaczący udział w rozwoju sprzedaży miała również kontynuacja wdrożenia założeń strategii marketingowej, opartej na silnych markach produktowych, umacnianiu współpracy z odbiorcami Grupy oraz intensywnym wsparciu stale rozwijającemu się działowi sprzedaży - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Jak poinformowano, głównym celem Graala  w najbliższych latach będzie dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży, w tym przede wszystkim rozwój działalności na rynkach zagranicznych, utrzymanie pozycji lidera w Polsce w asortymencie konserw rybnych oraz walka o pozycję lidera w innych asortymentach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH