Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Graal inwestuje w segment ryb świeżych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2015, 15:33
Graal inwestuje w segment ryb świeżych
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Bogusław Kowalski, prezes Graala, zwraca uwagę na rosnącą popularność ryb świeżych, które chętnie są kupowane przede wszystkim przez młodych ludzi. W znacznym stopniu wynika to z rosnącej świadomości polskich konsumentów. Firma chce dalej inwestować w segment ryb świeżych.

- Ostatnio przeprowadzone badania pokazały, że ludzie starsi kupują przede wszystkim rybę mrożoną, podczas gdy ludzie młodzi chętniej wybierają świeże ryby. Świadomość tego, że ryba jest „świeża” nie tylko z nazwy, lecz że jest już naprawdę świeża - posiada określone walory smakowe oraz wysoką jakość - jest na wyższym poziomie wśród młodych ludzi – przyznaje Bogusław Kowalski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Obecne termin przydatności ryb do spożycia można znacząco wydłużyć wyłącznie dzięki zastosowaniu najnowszych technologii pakowania, a więc bez używania konserwantów.

- Możemy zapakować rybę stosując technologię MAP, czyli w zmodyfikowanej atmosferze, co powoduje, że zachowuje ona swoją świeżość oraz inne walory znacznie dłużej niż w przypadku standardowej sprzedaży – podkreśla prezes Graala.

Jak dodaje popularność ryb świeżych można powiązać z rosnącą świadomością konsumentów – świadomość młodszych konsumentów jest wyższa, stąd skłonność do zakupu ryb świeżych jest w ich przypadku większa niż w starszych grupach wiekowych. W przekonaniu Bogusława Kowalskiego wykorzystanie ryb świeżych będzie się dalej zwiększało.

- Jest to na pewno trend, który będzie nadawał ton sprzedaży i konsumpcji ryb w Polsce. Będziemy zmierzać w kierunku większego wykorzystania ryb świeżych, ryb łatwych do przyrządzenia w domu, a także częściowo lub w całości gotowych do spożycia. Łosoś jest tutaj dobrym przykładem ponieważ jest rybą, którą można łatwo przygotować. Nie ma ości, można go z powodzeniem i bez większego problemu przyrządzić w domu – usmażyć, ugotować, upiec – albo też spożyć w zupełnie innej, gotowej postaci na przykład łososia wędzonego na zimno bądź na gorąco – zauważa Bogusław Kowalski.

Dostrzegając zmiany rynkowe Graal chce dalej intensywnie rozwijać produkcję w segmencie ryb świeżych. Jak przyznaje Bogusław Kowalski grupa cały czas umacnia swoją pozycję m.in. dzięki inwestycjom w maszyny i urządzenia.

- Nieprzerwanie spoglądamy do przodu, staramy się przewidzieć to, co będzie się działo nawet nie za rok, ale za pięć lat. W tym kierunku zmierzają wszystkie nasze inwestycje. Z tego też powodu w przypadku ryb świeżych zamierzamy zdobyć podobną pozycję do tej, którą zajmujemy w konserwach. Chcemy, aby nasza przewaga nad konkurencją była równie wysoka. Nieprzypadkowo znaczące środki finansowe inwestujemy w rozwój właśnie tych produktów – podkreśla Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

W segmencie konserw rybnych Graal posiada 38 proc. udziałów rynkowych. Największy wolumen sprzedaży grupy stanowią łącznie ryby świeże oraz wędzone.

Grupa Kapitałowa Graal posiada 5 zakładów produkcyjnych na terenie kraju. Od 2005 roku spółka Graal S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Bogusławem Kowalskim, prezesem Grupy Kapitałowej Graal - http://www.portalspozywczy.pl/ryby/artykuly/boguslaw-kowalski-prezes-gk-graal-obszerny-wywiad,121249.html

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marek 29-11-2015, 00:52:
Biedronka

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH