Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Graal inwestuje w segment ryb świeżych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2015, 15:33
Graal inwestuje w segment ryb świeżych
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Bogusław Kowalski, prezes Graala, zwraca uwagę na rosnącą popularność ryb świeżych, które chętnie są kupowane przede wszystkim przez młodych ludzi. W znacznym stopniu wynika to z rosnącej świadomości polskich konsumentów. Firma chce dalej inwestować w segment ryb świeżych.

- Ostatnio przeprowadzone badania pokazały, że ludzie starsi kupują przede wszystkim rybę mrożoną, podczas gdy ludzie młodzi chętniej wybierają świeże ryby. Świadomość tego, że ryba jest „świeża” nie tylko z nazwy, lecz że jest już naprawdę świeża - posiada określone walory smakowe oraz wysoką jakość - jest na wyższym poziomie wśród młodych ludzi – przyznaje Bogusław Kowalski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Obecne termin przydatności ryb do spożycia można znacząco wydłużyć wyłącznie dzięki zastosowaniu najnowszych technologii pakowania, a więc bez używania konserwantów.

- Możemy zapakować rybę stosując technologię MAP, czyli w zmodyfikowanej atmosferze, co powoduje, że zachowuje ona swoją świeżość oraz inne walory znacznie dłużej niż w przypadku standardowej sprzedaży – podkreśla prezes Graala.

Jak dodaje popularność ryb świeżych można powiązać z rosnącą świadomością konsumentów – świadomość młodszych konsumentów jest wyższa, stąd skłonność do zakupu ryb świeżych jest w ich przypadku większa niż w starszych grupach wiekowych. W przekonaniu Bogusława Kowalskiego wykorzystanie ryb świeżych będzie się dalej zwiększało.

- Jest to na pewno trend, który będzie nadawał ton sprzedaży i konsumpcji ryb w Polsce. Będziemy zmierzać w kierunku większego wykorzystania ryb świeżych, ryb łatwych do przyrządzenia w domu, a także częściowo lub w całości gotowych do spożycia. Łosoś jest tutaj dobrym przykładem ponieważ jest rybą, którą można łatwo przygotować. Nie ma ości, można go z powodzeniem i bez większego problemu przyrządzić w domu – usmażyć, ugotować, upiec – albo też spożyć w zupełnie innej, gotowej postaci na przykład łososia wędzonego na zimno bądź na gorąco – zauważa Bogusław Kowalski.

Dostrzegając zmiany rynkowe Graal chce dalej intensywnie rozwijać produkcję w segmencie ryb świeżych. Jak przyznaje Bogusław Kowalski grupa cały czas umacnia swoją pozycję m.in. dzięki inwestycjom w maszyny i urządzenia.

- Nieprzerwanie spoglądamy do przodu, staramy się przewidzieć to, co będzie się działo nawet nie za rok, ale za pięć lat. W tym kierunku zmierzają wszystkie nasze inwestycje. Z tego też powodu w przypadku ryb świeżych zamierzamy zdobyć podobną pozycję do tej, którą zajmujemy w konserwach. Chcemy, aby nasza przewaga nad konkurencją była równie wysoka. Nieprzypadkowo znaczące środki finansowe inwestujemy w rozwój właśnie tych produktów – podkreśla Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

W segmencie konserw rybnych Graal posiada 38 proc. udziałów rynkowych. Największy wolumen sprzedaży grupy stanowią łącznie ryby świeże oraz wędzone.

Grupa Kapitałowa Graal posiada 5 zakładów produkcyjnych na terenie kraju. Od 2005 roku spółka Graal S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu z Bogusławem Kowalskim, prezesem Grupy Kapitałowej Graal - http://www.portalspozywczy.pl/ryby/artykuly/boguslaw-kowalski-prezes-gk-graal-obszerny-wywiad,121249.html

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Marek 29-11-2015, 00:52:
Biedronka

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.