Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Graal: Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2018, 13:18
Graal: Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni
Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA, fot. PTWP

- Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni, zatrudnia polskich pracowników i produkuje wyroby z myślą o rodzimych konsumentach. Jesteśmy dumni z tego, że możemy sprzedawać nasze wyroby poza granicami Polski i weźmiemy udział w każdej kampanii promującej polską żywność w kraju i zagranicą - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA.

Bogusław Kowalski przypomina, że choć Graal działa we wszystkich kanałach dystrybucji, tp najmocniejszą pozycję zajmuje w kanale nowoczesnym i tradycyjnym.

- Nieco słabsi jesteśmy w segmencie HoReCa, w którym jednak widzę dużą przyszłość i możliwości rozwoju dla Graala. Chcemy nieco zmienić politykę w stosunku do tego, co robiliśmy i mocniej zaistnieć w tym kanale. To dla nas duże wyzwanie w kontekście możliwości rozwoju na rynku polskim - mówi.

Prezes Graala zauważa także silny rozwój sklepów typu convenience.

- Jesteśmy aktywni w każdej formie sprzedaży detalicznej. Nie patrzymy na żadną z nich z większymi bądź mniejszymi preferencjami. Obserwujemy stale trendy rozwoju i zmiany podejścia konsumentów. Już wiele lat temu w innych rejonach świata zauważyłem rozwój sklepów typu convenience, który obecnie obserwujemy także w Polsce. Wynika to z faktu, że konsument chce spędzać w sklepie jak najmniej czasu. Nie chcę powiedzieć, że format hipermarketu nie jest już popularny, ale dynamicznie rozwijają się inne formy sprzedaży: dyskonty i convenience, a my chcemy być we wszystkich segmentach, tak jak byliśmy w dużych sieciach od kiedy tylko pojawiły się w Polsce - dodaje.

Kowalski przyznaje, że ważnym obszarem działalności Grupy jest eksport. 

- Jeśli chodzi o ryby świeże i wędzone, kluczowym kierunkiem jest Europa, aczkolwiek w mniejszym stopniu także inne kontynenty. Natomiast jeśli chodzi o konserwy rybne, jest to cały świat. Nie jesteśmy obecni jedynie w Ameryce Południowej - mówi.

Prezes Graala zaznacza, że mówiąc o rozwoju grupy poza granicami Polski, nie zapomina o rynku krajowym.

- Rynek polski jest dla nas bardzo ważny. Na tym rynku wyrośliśmy, znamy go bardzo dobrze, podobnie jak potrzeby konsumentów i odbiorców oraz wiemy jak im sprostać. Na bazie tej wiedzy chcemy dalej rozwijać naszą sprzedaż w Polsce, a w tym samym czasie, dużo szybciej niż do tej pory, rozwijać nasz eksport. Dziś odpowiada on za 30 procent naszych obrotów. Do tej pory firma rozwijała swoją sprzedaż eksportową organicznie, budując naszą pozycję na poszczególnych rynkach. Teraz chcemy znacząco przyspieszyć ten proces poprzez akwizycje - dodał.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ja 16-01-2018, 11:51:
To chyba te cudaki :)
Agencja Hill+Knowlton Strategies zajmie się komunikacją dwóch marek z portfolio grupy Graal: Salatino oraz SuperFish - informują Wirtualnemedia.pl
  • Tuńczyk ale nie z Graala 16-01-2018, 11:33:
Przy całym szacunku dla pozycji Graala i samego Pana Kowalskiego to kto każe mu te wszystkie pierdoły opowiadać ? zaczyna mi to przypominać bzdury opowiadane przez Panią Prezes z Wilbo, której już nie ma.
  • Ja 16-01-2018, 09:19:
Oj Boguś, Boguś :)
Najwyższy czas wymienić ludzi z PR co oni ci tam podsuwają ?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH