Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Graal: Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 15-01-2018, 13:18
Graal: Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni
Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA, fot. PTWP

- Jesteśmy polską firmą, która wyrosła z polskich korzeni, zatrudnia polskich pracowników i produkuje wyroby z myślą o rodzimych konsumentach. Jesteśmy dumni z tego, że możemy sprzedawać nasze wyroby poza granicami Polski i weźmiemy udział w każdej kampanii promującej polską żywność w kraju i zagranicą - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA.

Bogusław Kowalski przypomina, że choć Graal działa we wszystkich kanałach dystrybucji, tp najmocniejszą pozycję zajmuje w kanale nowoczesnym i tradycyjnym.

- Nieco słabsi jesteśmy w segmencie HoReCa, w którym jednak widzę dużą przyszłość i możliwości rozwoju dla Graala. Chcemy nieco zmienić politykę w stosunku do tego, co robiliśmy i mocniej zaistnieć w tym kanale. To dla nas duże wyzwanie w kontekście możliwości rozwoju na rynku polskim - mówi.

Prezes Graala zauważa także silny rozwój sklepów typu convenience.

- Jesteśmy aktywni w każdej formie sprzedaży detalicznej. Nie patrzymy na żadną z nich z większymi bądź mniejszymi preferencjami. Obserwujemy stale trendy rozwoju i zmiany podejścia konsumentów. Już wiele lat temu w innych rejonach świata zauważyłem rozwój sklepów typu convenience, który obecnie obserwujemy także w Polsce. Wynika to z faktu, że konsument chce spędzać w sklepie jak najmniej czasu. Nie chcę powiedzieć, że format hipermarketu nie jest już popularny, ale dynamicznie rozwijają się inne formy sprzedaży: dyskonty i convenience, a my chcemy być we wszystkich segmentach, tak jak byliśmy w dużych sieciach od kiedy tylko pojawiły się w Polsce - dodaje.

Kowalski przyznaje, że ważnym obszarem działalności Grupy jest eksport. 

- Jeśli chodzi o ryby świeże i wędzone, kluczowym kierunkiem jest Europa, aczkolwiek w mniejszym stopniu także inne kontynenty. Natomiast jeśli chodzi o konserwy rybne, jest to cały świat. Nie jesteśmy obecni jedynie w Ameryce Południowej - mówi.

Prezes Graala zaznacza, że mówiąc o rozwoju grupy poza granicami Polski, nie zapomina o rynku krajowym.

- Rynek polski jest dla nas bardzo ważny. Na tym rynku wyrośliśmy, znamy go bardzo dobrze, podobnie jak potrzeby konsumentów i odbiorców oraz wiemy jak im sprostać. Na bazie tej wiedzy chcemy dalej rozwijać naszą sprzedaż w Polsce, a w tym samym czasie, dużo szybciej niż do tej pory, rozwijać nasz eksport. Dziś odpowiada on za 30 procent naszych obrotów. Do tej pory firma rozwijała swoją sprzedaż eksportową organicznie, budując naszą pozycję na poszczególnych rynkach. Teraz chcemy znacząco przyspieszyć ten proces poprzez akwizycje - dodał.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (4)

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

  • Ja 16-01-2018, 11:51:
To chyba te cudaki :)
Agencja Hill+Knowlton Strategies zajmie się komunikacją dwóch marek z portfolio grupy Graal: Salatino oraz SuperFish - informują Wirtualnemedia.pl
  • Tuńczyk ale nie z Graala 16-01-2018, 11:33:
Przy całym szacunku dla pozycji Graala i samego Pana Kowalskiego to kto każe mu te wszystkie pierdoły opowiadać ? zaczyna mi to przypominać bzdury opowiadane przez Panią Prezes z Wilbo, której już nie ma.
  • Ja 16-01-2018, 09:19:
Oj Boguś, Boguś :)
Najwyższy czas wymienić ludzi z PR co oni ci tam podsuwają ?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.