Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Graal zwiększa przychody, ale notuje stratę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2016, 09:37
Graal zwiększa przychody, ale notuje stratę
Bogusław Kowalski, twórca i prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Grupa Kapitałowa Graal w ciągu pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku wypracowała 490 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiały. Stanowi to wzrost o 12,4 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Firma z Wejherowa odnotowała jednak stratę netto, która wyniosła 1,582 mln zł.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,132 mln zł, wobec 16,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Strata netto wyniósł 1,582 mln zł. Dla porównania w pierwszym półroczu 2015 roku Graal wypracował zysk netto w wysokości blisko 14 mln zł.

-  Na spadek zyskowności Grupy Kapitałowej Graal miały wpływ przede wszystkim wzrost kosztów surowców i wzrost kursów euro - poinformowano w raporcie.

Zauważono także, sezonowość wpływającą na działalność całej Grupy.

- Produkty rybne są obecne na polskim rynku przez cały rok, jednak ich sprzedaż odnotowuje w ciągu
roku dwa sezonowe szczyty sprzedaży przed tradycyjnymi świętami - Wielką Nocą i Bożym Narodzeniem. Wiążą się one z jednej strony z dietą postną, z drugiej kupowaniem produktów
droższych, takich jak np. tuńczyki czy do świątecznych sałatek. Produkcja konserw rybnych, marynat, produktów z łososia wędzonego podlega sezonowości, która wynika z wielkości popytu oraz dostępności surowca. Największa produkcja i sprzedaż notowane są w IV kwartale roku kalendarzowego. Wysoka produkcja i sprzedaż przypadają również na II kwartał. Ze słabszą produkcją i sprzedażą mamy do czynienia w I i III kwartale - podkreślono.

Na całość odnotowanych przez grupę przychodów składało się 338,2 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów, 4,375 mln zł przychodów ze sprzedaży usług, 16,5 mln zł ze sprzedaży materiałów oraz 130,9 mln zł przychodów ze sprzedaży towarów. 

W ramach działalności jednostek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Graal zidentyfikowano jeden
istotny segment terytorialny - sprzedaż w Polsce i Krajach Unii . Wystąpiła niewielka sprzedaż na eksport.

Na segment krajowy przypadło łącznie 420,655 mln zł przychodów ze sprzedaży, a na zagraniczny 69,355 mln zł. 

Spółka Graal istnieje na rynku od 1989 roku. Jest największym krajowym producentem konserw rybnych.

Graal utworzył Grupę Kapitałową Graal, która obejmuje 8 spółek zależnych. Obecnie w jej ofercie znajdują się następujące gamy produktów, m.in.: konserwy rybne, konserwy mięsne, ryby wędzone, owoce morza, kawiory, ryby mrożone, marynaty, salinaty, sałatki rybne, sałatki warzywne oraz dania obiadowe.

Grupa w swoim portfolio posiada marki: Graal, SuperFish, SuperFishPrestige, Koral, Kuchnia Staropolska, Gaster.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ja 22-08-2016, 14:47:
Współczuje firmie.
Obroty wzrosną , bańka obrotu rocznie pęknie a straty się zwiększą.
Im więcej będą sprzedawać tym większe straty będą generować :(
  • Rybak 21-08-2016, 16:46:
To efekt cen lososia, Norwegowie dyktują warunki i basta!!!!
Przewidzialem to w ub roku i będzie coraz gorzej niestety. Do gry wraca coraz mocniej Malek i on tez mocno ugryzie Graala.
Szkoda firmy, lecz coz taki jest rynek, gdzie jeden dyktuje warunki, a innym się wydaje ze sobie radzą.
Gdyby Graal mial wartosc to by go inni wielcy kupili, lecz nikt poważny nie jest zainteresowany patrząc na wskaźniki finansowe.
I to sa fakty
  • Techn. przetw. Rybn. 20-08-2016, 11:07:
a gdzie zapowiadana informacja o peknieciu granicy 1 mld zl. ?
Jak zwykle realia i rzeczywistosc rynku DALEKO ODBIEGAJA OD BUNCZUCZNYCH ZAPOWIEDZI:

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.