Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Homary bronią w brytyjskiej wojnie cenowej

  • Autor: portalspozywczy.pl/The Telegraph
  • Data: 24-11-2015, 10:42
Homary bronią w brytyjskiej wojnie cenowej
Fot. Shutterstock

Tesco w Wielkiej Brytanii rozpoczyna sprzedaż homarów z certyfikatem MSC w cenie 6 funtów. Jest to odpowiedź na działania podjęte przez niemieckie sieci Lidl oraz Aldi, które w ostatnim czasie rozszerzyły ofertę owoców morza – donosi The Telegraph.

Decyzja podjęta przez brytyjską sieć handlową jest kolejnym krokiem w wojnie cenowej z niemieckimi dyskonterami. W ubiegłym miesiącu Lidl rozpoczął sprzedaż homarów pochodzących ze zrównoważonych zasobów morskich i łowionych w New Brunswick w Kanadzie. Cena skorupiaków to zaledwie 4,99 funta. Eksperci są zgodni, że w ten sposób sieć chce zawalczyć o klientów reprezentujących brytyjską klasę średnią.

Aldi posiada w swej ofercie ogony homara w cenie 9,99 funta, jednak już zapowiada wprowadzenie do sprzedaży całych skorupiaków na cztery dni przed Bożym Narodzeniem.

Tesco sprzedaje całe zamrożone homary kanadyjskie w cenie 6 funtów i nieco większe od homarów oferowanych przez Lidla (400 do 350 g).

W ubiegłym roku Wielka Brytania importowała 2,6 tys. ton homarów z całego świata. W okresie świątecznym popyt na ryby i owoce morza rośnie na brytyjskim rynku nawet o 25 proc., co główne sieci handlowe starają się wykorzystać.

Konkurencja na brytyjskim rynku stale się zaostrza. Duże sieci handlowe z tzw. wielkiej czwórki (Tesco, Morrisons, Asda oraz Sainsbury) coraz wyraźniej odczuwają presję ze strony dyskonterów – Lidla oraz Aldiego. Jeszcze w 2012 roku łączne udziały rynkowe niemieckich sieci wynosiły 5 proc. Zgodnie z najnowszymi danymi Kantar Worldpanel w listopadzie tego roku zwiększyły się one do rekordowego poziomu 10 proc.

Lidl oraz Aldi od długiego czasu notują dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W ostatnim okresie ich sprzedaż zwiększyła się o 19 oraz 16,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Sprzedaż na całym brytyjskim rynku wzrosła w tym czasie zaledwie o 0,5 proc., a sieci wielkiej czwórki (z wyjątkiem Sainsbury) zanotowały spadek sprzedaży.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH