REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Karp w płatach lepszy od żywego - przekonuje Klub Gaja

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-12-2014, 13:37

Kampania społeczna ''Jeszcze żywy karp'', organizowana przez Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja, już po raz kolejny ma zwrócić uwagę opinii publicznej na warunki transportu oraz sprzedaży karpi. Jej celem jest przekonanie klientów do kupowania karpi z lodu lub w płatach.

REKLAMA

Klub Gaja stara się uświadamiać Polaków w kwestii ochrony praw wigilijnych karpi. Jak podkreślają organizatorzy kampanii, wprowadzone masowo do obiegu żywe ryby odczuwają ból, strach oraz stres.

- Prawo polskie chroni karpie i inne ryby. Prokurator Generalny, szczegółowo wylicza jakie niewłaściwe traktowanie ryb jest łamaniem prawa. W świetle przepisów prawa znęcaniem się nad zwierzętami jest m.in. transportowanie żywych ryb w pojemnikach pozbawionych wody, foliowych workach lub koszykach. Z braku wiedzy i dopracowania procedur reagowania stosowanie ustawy o ochronie zwierząt wciąż napotyka na ogromne trudności praktyczne - podkreślają przedstawiciele stowarzyszenia.

Zdaniem Jacka Bożka, prezesa Klubu Gaja, w ciągu roku na polskie stoły trafia nawet 19 tys. ton karpi. Znaczna część to ryby żywe. Kupowanie ryb w płatach lub lodzie jest ciągle mało popularne. Przekłada się to na politykę sieci handlowych. Podobnie jak w ubiegłym roku jedynie dwie z nich - Lidl oraz Biedronka - zrezygnowały ze sprzedaży żywych ryb.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH