REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Kazimierz Kustra: Klient decyduje o żywotności produktu

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2015, 20:55
Kazimierz Kustra: Klient decyduje o żywotności produktu
Kazimierz Kustra, prezes Seko. Fot. Seko.

- Oczekiwania sieci handlowych są różne, jednak ostatecznie to klient, do którego trafia produkt, jest tutaj kluczowy. To on decyduje o produkcie i jego żywotności. Na rynku bywają wyroby, które same umierają, bo przestają się sprzedawać. Ludzie się nimi nasycili i szukają czegoś innego - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

REKLAMA

W celu zadowolenia gustów konsumenckich producenci starają się zachować smak oraz pewnego rodzaju powtarzalność. Jak zaznacza Kazimierz Kustra ma to podstawowe znacznie dla odbiorców. - Klient musi wiedzieć, że stając przed półką i wybierając swój produkt bez względu na porę roku, dnia czy godzinę, otrzyma dokładnie ten sam wyrób, który będzie dokładnie tak samo smakował. Trzeba być niezwykle skutecznym, by udało się to osiągnąć, co wymaga ogromnych umiejętności technologicznych - wyjaśnia.

Zdaniem prezesa Kustry każda firma chciałaby produkować pod własną marką, jednak nie zawsze jest to możliwe. Producenci muszą się dostosować do oczekiwań sieci handlowych.. Jednocześnie nie wszystkie sieci sklepów podchodzą do problemu w podobny sposób. - Szczególnie dyskonty oczekują, że asortyment będzie występował jako ich private label. Wszystkie sieci podchodzą do tej kwestii w inny sposób. Niektóre z nich są zainteresowane, by część produktów występowała pod marką własną sieci, a część miała charakter brandowy - tłumaczy Kustra.

Sytuacja zaczyn się powoli zmieniać. Przykładem stają się działania podejmowane przez rynkowego lidera, czyli Biedronkę. - W ostatnim czasie zauważalne są zmiany w polityce sieci, związane z przyjęciem nowej strategii. Biedronka chce sięgnąć po bogatszego klienta. Obecnie prowadzimy rozmowy dotyczące rozszerzenia naszego asortymentu - wyjawia prezes Seko.

Dodaje również, że nowa strategia Biedronki wpłynie na zmianę polityki pozostałych sieci handlowych, które będą musiały dostosować się do zmieniających realiów rynku.

W przypadku branży przetwórstwa rybnego presja cenowa wywierana na producentów przez sieci handlowe nie jest tak odczuwalna jak w innych przypadkach. Wynika to ze specyfiki segmentu. - Jeżeli ktoś chce sprzedawać produkty rybne wysokiej jakości, to musi również zdawać sobie sprawę z ich ceny. My zawsze stawiamy sprawę bardzo jasno. Otwarcie mówimy, po jakiej cenie możemy dostarczyć nasze wyroby. W takiej sytuacji albo jest zgoda drugiej strony i decydujemy się na współpracę, albo się rozchodzimy. Innego wyjścia nie ma. Określone produkty często po prostu muszą tyle kosztować.  - mówi Kustra.

W opinii szefa rybnej spółki Seko firmy muszą być uczciwe w stosunku do konsumentów. - Nie możemy oszukiwać klientów. W przeciwnym wypadku staniemy się niepoważną firmą. Dlatego też presja cenowa nie ma tak dużego znaczenia jak kiedyś - konkluduje Kazimierz Kustra.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH