Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kazimierz Kustra: Konsumenci niechętni zmianom

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2015, 13:35
Kazimierz Kustra: Konsumenci niechętni zmianom

- Konsumenci są niechętni zmianom. Starsi są bardziej tradycyjni. Młodzi ludzie, którzy rozpoczynają życie dorosłe, chętniej szukają nowości. Mają inne zachowania konsumenckie. To do nich musimy się dostosować, gdyż otwierają przed nami nowe perspektywy - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Zdaniem Kazimierza Kustry zmieniają się gusta przede wszystkim młodych konsumentów. Ma to szczególne znaczenie dla sytuacji w branży rybnej, gdyż nastąpiła zmiana pokoleń. Obecnie bardzo popularne staje się sushi, sałatki rybne z majonezem i innymi sosami. - Tradycyjny rolmops w zalewie, płaty czy tusza śledziowa słabiej się sprzedają niż bardziej przetworzone i gotowe do spożycia produkty - zauważa prezes.

W związku z rosnącym tempem życia wiele osób szuka dań gotowych, których nie trzeba przygotowywać, lecz wystarczy włożyć na przykład do mikrofalówki. W przekonaniu prezesa Kustry brak czasu powoduje, że ludzie mniej chętnie sięgają po ryby, które wymagają dalszej obróbki. - Wszystko to powoduje, że musimy bacznie obserwować rynek, by sprostać jego oczekiwaniom - tłumaczy.

Z tego właśnie powodu Seko jest już w segmencie dań gotowych. - Odpowiadając na potrzeby klientów, tworzymy dania obiadowe, np. rybę po grecku lub śledzia z warzywami, które można spożywać na zimno lub po podgrzaniu. Wciąż rozwijamy tę kategorię i poszukujemy nowych smaków - podkreśla Kustra.

Duże znaczenie dla sytuacji na rynku przetwórstwa ryb ma jego sezonować. Nadal istotnym okresem jest Boże Narodzenie. - Sezon w branży rybnej trwa od września do Wielkanocy, z nasileniem na Boże Narodzenie i właśnie Wielkanoc. Spożycie ryb wzrasta w okresie poprzedzającym święta Wielkiej Nocy ze względu na Wielki Tydzień czy chociażby Popielec. Podobnie jest w Wigilię, kiedy każdy chce mieć świątecznego karpia na swoim stole. Wynika to przede wszystkim z tradycji i polskiej religijności - wyjaśnia szef Seko.

W listopadzie i grudniu, to jest w okresie poprzedzającym święta, sprzedaż rośnie średnio dwukrotnie. Przed Wielkanocą obroty rosną o połowę. - Ten schemat powtarza się od bardzo wielu lat. Przygotowania do Bożego Narodzenia rozpoczynamy już we wrześniu tak, aby zdążyć wszystko przygotować i mieć rezerwy produktowe - konkluduje Kazimierz Kustra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • technolog przetworstwa rybnego 08-04-2015, 10:18:
No coz, pan Kustra nie powiedzial nic nowego.
Trend w stosunku do zywnosci tze. ready to eat istnieje juz od dawna i nie da sie jego zatrzymac. Argumentacje p. Kustry sa jak najbardziej trafne.
Pozostalo wiec nic innego producentom jak dostosowac sie do "nowej" sytuacji rynkowej.
Tutaj zadanie dla marketingu ale jeszcze wieksze dla Technologow. Tylko pytanie, czy podolaja temu i czy nie zabraknie im wyobrazni i inwencji.
Nie chcemy miec na rynku znowu 1 salatki w 1000 odmianach sosu.
Nie tady droga. Potrzeba naprawde innovatywnych rozwiazan.
Pozostaje tylko zyczyc powodzenia i czekac na nowosci ale naprawde nowosci.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH