Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kazimierz Kustra: Rok 2014 dobry dla branży rybnej

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2015, 19:46
Kazimierz Kustra: Rok 2014 dobry dla branży rybnej
Kazimierz Kustra, prezes Seko (fot. Seko)

- Dla całej branży rybnej rok 2014 był dobry, porównywalny do 2013. Nie wydarzyło się jednak nic specjalnego. Średni poziom spożycia ryb w Polsce, wynoszący około 12 kilogramów, utrzymuje się już od kilku lat. Nie dostrzegamy tutaj tendencji wzrostowej – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

W ubiegłym roku ceny surowca były labilne i nie miały kluczowego znaczenia dla sytuacji rynkowej - w połowie roku spadały, później, to jest pod koniec roku notowano kolejne wzrosty. W związku z tym, zdaniem Kazimierza Kustry, branża nie odczuła w znaczący sposób wahań.

Prezes Seko przewiduje, że poziom spożycia ryb w Polsce będzie się powoli zmieniał. Wynika to z większej świadomości konsumentów, dla których istotne stają się zarówno walory smakowe jak i zdrowotne ryb.

By zachęcić klientów do jedzenia większej ilości ryb potrzebne są działania promocyjne. Kazimierz Kustra zapewnia, że kierowana przez niego spółka dostrzega tę konieczność i podejmuje niezbędne inicjatywy.

- Organizujemy konkursy na FB, przeprowadzamy degustacje. Staramy się pokazać możliwości wykorzystania produktów rybnych, współpracujemy z blogerami, którzy przygotowują przepisy z naszych produktów. Za pośrednictwem prasy kobiecej i parentingowej zwracamy się przede wszystkim do kobiet, bo to one często planują posiłki i kierują domową kuchnią. Prezentujemy zalety spożycia ryb związane z wartościami odżywczymi ich mięsa - wymienia.

Zdaniem prezesa Kustry prowadzone działania sprawiają, że konsumenci są bardziej świadomi odnośnie tego, czego potrzebują w codziennej diecie i częściej będą sięgać po produkty rybne.

Działania podejmowane przez producentów i przetwórców ryb są niewystarczające. Niezbędne jest wsparcie państwa i podejmowanie wspólnych inicjatyw pokazujących zalety związane ze spożywaniem większej ilości ryb.

- Od czasu do czasu mamy do czynienia z kampaniami społecznymi, które ukazują walory zdrowego odżywiania, a w tym i jedzenia ryb, jak chociażby kampania ‘'Ryba wpływa na wszystko" Departamentu Rybołówstwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. To była cenna inicjatywa edukacyjna. Powinno się powtarzać takie działania co jakiś czas, bo one wpływają na większą świadomość społeczną i przypominają o włączeniu ryb do codziennej diety - przekonuje Kustra.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH