Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Madagaskar chce rozwijać rybołówstwo z pomocą polskich firm

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2015, 11:06
Madagaskar chce rozwijać rybołówstwo z pomocą polskich firm
Harison Randriarimanana, specjalny doradca prezydenta Madagaskaru fot. PTWP

Madagaskar chciałby we współpracy z inwestorami i partnerami z Europy, przede wszystkim z Polski rozwijać rybołówstwo, a ma do tego duży potencjał – mówi Harison Randriarimanana, specjalny doradca prezydenta Madagaskaru.

- Mamy pięć tys. km wybrzeża, dzięki czemu można byłoby rozwijać rybołówstwo. I mimo, że mówimy po francusku, a nie po angielsku, to model polski, jeśli chodzi o biznes w innych krajach, jest modelem nie stricte B2B tylko o wiele bardziej ludzki, z ludzką twarzą, a to jest dla nas ważne - mówi Harison Randriarimanana.

- W ten sposób można byłoby w jakiś sposób zaradzić w tym zapóźnieniu w naszej współpracy. Mamy bardzo dynamiczny sektor prywatny i łatwo można byłoby pomyśleć o partnerstwach – dodaje.

- Polscy inwestorzy mówią bardziej o tych krajach afrykańskich, gdzie mówi się po angielsku, bo w Afryce te angielskojęzyczne kraje są bardziej rozwinięte, jeśli chodzi o produkcję rolno-spożywczą, zaś francuskojęzyczny Madagaskar jest z kolei bardziej rozwinięty surowcowo – zaznaczył Harison Randriarimanana podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Republika Madagaskaru, położona jest na wyspie w zachodniej części Oceanu Indyjskiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Afryki. To czwarta, co do wielkości wyspa na świecie i pierwsza w Afryce.

Madagaskar to kraj typowo rolniczy, gdzie z pracy na roli żyje ok. 75 proc. ludności. W hodowli przeważa bydło, trzoda chlewna, kozy i owce. Spore znaczenie mają połowy ryb morskich i śródlądowych. Rozwija się przemysł włókienniczy i skórzany. Madagaskar ma też surowce mineralne, jednak przemysł wydobywczy nie odgrywa głównej roli w gospodarce państwa.

Ponad połowa najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie znajduje się obecnie w Afryce. W ostatnich latach kontynent ten rozwijał się w średnim tempie ponad 5 proc. rocznie, a wydatki konsumpcyjne rosły tam w tempie 4 proc. i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się utrzymywał w przyszłości. Szacuje się, że łączna wartość rynków konsumpcyjnych w Afryce w 2020 roku wyniesie 1 bilion dolarów.

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH