Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Madagaskar chce rozwijać rybołówstwo z pomocą polskich firm

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-04-2015, 11:06
Madagaskar chce rozwijać rybołówstwo z pomocą polskich firm
Harison Randriarimanana, specjalny doradca prezydenta Madagaskaru fot. PTWP

Madagaskar chciałby we współpracy z inwestorami i partnerami z Europy, przede wszystkim z Polski rozwijać rybołówstwo, a ma do tego duży potencjał – mówi Harison Randriarimanana, specjalny doradca prezydenta Madagaskaru.

- Mamy pięć tys. km wybrzeża, dzięki czemu można byłoby rozwijać rybołówstwo. I mimo, że mówimy po francusku, a nie po angielsku, to model polski, jeśli chodzi o biznes w innych krajach, jest modelem nie stricte B2B tylko o wiele bardziej ludzki, z ludzką twarzą, a to jest dla nas ważne - mówi Harison Randriarimanana.

- W ten sposób można byłoby w jakiś sposób zaradzić w tym zapóźnieniu w naszej współpracy. Mamy bardzo dynamiczny sektor prywatny i łatwo można byłoby pomyśleć o partnerstwach – dodaje.

- Polscy inwestorzy mówią bardziej o tych krajach afrykańskich, gdzie mówi się po angielsku, bo w Afryce te angielskojęzyczne kraje są bardziej rozwinięte, jeśli chodzi o produkcję rolno-spożywczą, zaś francuskojęzyczny Madagaskar jest z kolei bardziej rozwinięty surowcowo – zaznaczył Harison Randriarimanana podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Republika Madagaskaru, położona jest na wyspie w zachodniej części Oceanu Indyjskiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Afryki. To czwarta, co do wielkości wyspa na świecie i pierwsza w Afryce.

Madagaskar to kraj typowo rolniczy, gdzie z pracy na roli żyje ok. 75 proc. ludności. W hodowli przeważa bydło, trzoda chlewna, kozy i owce. Spore znaczenie mają połowy ryb morskich i śródlądowych. Rozwija się przemysł włókienniczy i skórzany. Madagaskar ma też surowce mineralne, jednak przemysł wydobywczy nie odgrywa głównej roli w gospodarce państwa.

Ponad połowa najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie znajduje się obecnie w Afryce. W ostatnich latach kontynent ten rozwijał się w średnim tempie ponad 5 proc. rocznie, a wydatki konsumpcyjne rosły tam w tempie 4 proc. i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się utrzymywał w przyszłości. Szacuje się, że łączna wartość rynków konsumpcyjnych w Afryce w 2020 roku wyniesie 1 bilion dolarów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH