Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nie tylko cena? Konsumenci chcą produktów wysokiej jakości

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2016, 11:26
Nie tylko cena? Konsumenci chcą produktów wysokiej jakości
Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Zdaniem Bogusława Kowalskiego, prezesa Grupy Kapitałowej Graal, w ostatnich latach można zauważyć głęboką ewolucję rynku. Zmieniają się oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej szukają produktów bardzo dobrych jakościowo i niekoniecznie najtańszych. Firmy stają przed wyzwaniem, w jaki sposób zaspokoić rosnące oczekiwania konsumentów.

- Konsument nie oczekuje wcale najniższej ceny za produkt byle jaki. Chce raczej kupić produkt bardzo dobry jakościowo w przystępnej cenie – mówi Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

W kierunku łączenia wysokiej jakości oraz przystępnej ceny zmierzają praktycznie wszystkie firmy na rynku. Także Graal uczestniczy w tej tendencji, która jest przecież wywoływana przez rynek.

- Naturalnie nie może być tak, że cena jest najniższa a jakość najwyższa. Tych dwóch skrajności nie można połączyć. Zapewnienie wysokiej jakości produktu oraz atrakcyjnej ceny nie jest łatwe. Ma na to wpływ szereg czynników, a w przypadku Graala jest to wszystko to, co stanowi nasze przewagi konkurencyjne - podkreśla Kowalski. 

Pierwszym istotnym aspektem jest synergia w zakupach, która wynika ze skali działania GK Graal. Bogusław Kowalski podkreśla, że zarządzana przez niego firma jest w stanie uzyskiwać bardzo dobre ceny surowców, często niemożliwe do uzyskania przez konkurencję.

Drugim ważnym obszarem są technologie oraz dział badania i rozwoju.

- W ten obszar inwestujemy bardzo duże środki. Stale wprowadzamy nowości, szukamy nisz rynkowych. Konsument chciałby od czasu do czasu otrzymać coś nowego. Współcześni konsumenci szukają atrakcyjności, produktów które będą pewnym urozmaiceniem. Jest to oczywiście dla nas wyzwanie. Staramy się podążać za oczekiwaniami konsumentów, a nawet w pewnym stopniu je kreować, dlatego musimy znaczące środki przeznaczać na badania i funkcjonowanie działu rozwoju produktów - wyjaśnia Bogusław Kowalski. 

Podkreśla także, że Graal ma unikalną pozycję w branży rybnej ze względu na działanie w czterech głównych segmentach. 

- Posiadamy kilka firm, których działy technologii ze sobą współpracują. Wiedza uzyskana w jednym z działów jest automatycznie wykorzystywana w całej grupie. Wymiana doświadczeń pomiędzy technologami również wpływa na to, że możemy zachować bardzo dobrą jakość i przy tym obniżyć koszty produkcji - mówi prezes Graala.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • łaskawa 05-02-2016, 00:58:
Panie Tech.Przetw.Rybnego zanim Pan pyskować zacznie prosze sie najpierw poprawnej formy nazwy firmy naumieć bo jeszcze ktoś z GRAALEM mógłby pomylić ;) pozdrawiam
  • Techn. Przetw. Rybnego 04-02-2016, 12:39:
Tak panie Kowalski, powtarza pan me slowa.
Nie produkt tani a tym samym kiepski jakosciowo, a produkt DOBRY ale KORZYSTNY cenowo.
Oto droga do sukcesu firmy.
Skalada sie na nia rowniez w szerokim tego slowa pojeta penetracja rynku i wychodzenie na przeciw konsumentowi.
On to przeciez decyduje o tym CZY BYC, CZY NIE BYC !!!.
Nie konsument dla Grala a Grall DLA KONSUMENTA.
Powiada p. Kowalski ulatwiony dostep i korzystny cenowo dostep do surowca.
A wiec brawo, nic nie stoi na przeszkodzie aby firma rozwijala sie i oplywala w czarne liczby w bilansie.
I niech mi tu na przyszlosc nie pojawiaja sie wypowiedzi p. Kowalskiego o jakis tam trudnosciach i innych przeszkodach w realizacji planow firmy.
Majac tak doskonale przygotowane drogi do realizacji planow NIC nie stoi na przeszkodzie do ich wypelnienia.

Wszystko jest ladnie i OK gdyby nie to male ALE, ale to tylko na marginesie i nie tyczy istoty gospodarki firmy.
Osobiscie nie podobaja mi sie czasem zdjeci p. Kowalskiego ktory prezentuje sie na nich w komicznych pozach upodobniajac sie do szefa inststucji mafijnej czy tez odtwocow glownych rol w filmie „Man in Black”
Moim skromnym zdaniem nie tylko wypowiedzi ale i rowniez prezencja maja ogromny wplyw na obraz firmy.
Stare przyslowie mowi /a sa one madroscia narodu” : JAK CI WIDZA, TAK CIE PISZA !!!
I wiele racji w tym jest !!!!

  • mer 21-01-2016, 10:49:
pycha i zarozumiałość....

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH