Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Graala: Jesteśmy jedyną firmą w branży, która konsoliduje rynek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-10-2017, 10:25
Prezes Graala: Jesteśmy jedyną firmą w branży, która konsoliduje rynek
Bogusław Kowalski, prezes Graala, fot. PTWP

- Graal w Polsce sprzedaje już tak dużo, że nie mamy innej możliwości znaczącego rozwoju jak poza granicami Polski. Jestem przekonany, że jakość i cena naszych produktów są na tyle atrakcyjne, że będą się one sprzedawały na dojrzałych rynkach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes Grupy Kapitałowej Graal.

BOGUSŁAW KOWALSKI BĘDZIE PRELEGENTEM X FORUM RYNKU SPOŻYWCZEGO I HANDLU. PREZES GRAALA WEŹMIE UDZIAŁ W DEBACIE PT. "BIZNES 4.0: PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY BUDUJE PRZEWAGĘ W OPARCIU O TECHNOLOGIĘ", 6 LISTOPADA W GODZ. 11.30-13. WIĘCEJ NA FRSIH.PL.

- Graal jest jedyną firmą w branży, która konsoliduje rynek. Mówię tu o konsolidacji w ramach różnych segmentów branży rybnej. Były różne próby, najczęściej nieudane. Graal w Polsce sprzedaje już tak dużo, że nie mamy innej możliwości znaczącego rozwoju jak poza granicami Polski. Jestem przekonany, że jakość i cena naszych produktów są na tyle atrakcyjne, że będą się one sprzedawały na dojrzałych rynkach - mówi Bogusław Kowalski.

Optymizm prezesa Graala w temacie ekspansji zagranicznej buduje fakt, że już ok, 30 proc. sprzedaży grupy stanowi eksport, który stale rośnie.

- Dziś ryby świeże i wędzone eksportujemy głównie do Europy, aczkolwiek w mniejszym stopniu także inne kontynenty. Natomiast jeśli chodzi o konserwy rybne, jest to cały świat. Nie jesteśmy obecni jedynie w Ameryce Południowej - dodaje.

Poszukując firm do akwizycji, Graal chce zaistnieć zarówno w Europie Zachodniej, jak i na terenie Europy Środkowej i Południowej. Kowalski przyznaje, że firma prowadzi intensywne poszukiwania firm z tych regionów operujących we wszystkich kategoriach rybnych.

- Każda z kategorii rybnych rządzi się swoimi prawami. Np. marynaty są popularne w regionie Europy Północnej i Środkowej. Na południu Europy nie są tak mocno znane. W związku z tym nie będziemy szukali tam firm do przejęć, gdyż w tej kategorii ich po prostu nie ma. Nie będziemy się starali rozwijać tych produktów na rynkach, na których nie są one popularne i raczej nie będą. Natomiast inne kategorie, jak konserwy, ryby świeże i wędzone będą rozwijały się wszędzie. W zależności od rynków, na których byśmy się znajdowali, nacisk na poszczególne kategorie byłby większy albo mniejszy - dodaje.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukaże się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pepises 19-10-2017, 18:54:
graal nie jadalne produkty, ogólnie polskie konserwy są marne

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH