Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Graala na FRSiH: Kupowanie najtańszych produktów to nie smart shopping

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2015, 22:14
Prezes Graala na FRSiH: Kupowanie najtańszych produktów to nie smart shopping
Bogusław Kowalski, prezes Graala, podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Smart shopping to jeden z trendów kształtujących polski rynek spożywczy i handlowy. Nie należy go jednak rozumieć jako kupowania produktów w najniższych cenach. Smart shopping to płacenie odpowiedniej ceny za odpowiednią jakość - przekonywał Bogusław Kowalski, prezes Graala, podczas panelu "Produkt, marka, konsument. Strategie sprzedaży", jaki odbył się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Popatrzmy nawet na siebie, na to jakimi konsumentami byliśmy 10-15 lat temu, a jakimi jesteśmy dzisiaj. Teraz jesteśmy już konsumentami bardzo świadomymi. Wiemy, czego możemy wymagać od produktu i dokonujemy bardzo świadomych zakupów, z czego producenci muszą zdać sobie sprawę. Ten, kto potrafi wyprodukować produkt, który zaspokoi zapotrzebowania konsumenta, ten będzie zwiększał sprzedaż - podkreślił prezes Graala.

W opinii Bogusława Kowalskiego, smart shopping rozwija się w Polsce. Szef producenta ryb przestrzega jednak przed rozumieniem pojęcia smart shoppingu przez pryzmat kupowania jak najtańszych produktów. Prawdziwi smart shopperzy to osoby świadomie kupujące wyroby po niskich, ale nie najniższych cenach - chodzi o to, aby mieć pewność, że będą to wyroby dobrej jakości.

O tym, że w Polsce rozwija się smart shopping, świadczy m.in. rosnąca liczba osób korzystających z internetu w celu zasięgania informacji o produkcie i wymieniania się tymi informacjami z innymi użytkownikami. Internet służy także coraz większej liczbie konsumentów do porównywania cen produktów w różnych sklepach.

- Nastąpiła bardzo duża zmiana wśród konsumentów. Producenci to rozumieją i wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klienta. Spójrzmy na siebie: czy jesteśmy w stanie kupić dzisiaj wyroby, które zaspokajają nasze potrzeby? Niewątpliwie tak. To dowód na to, że branża spożywcza wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów - zaznaczył prezes Graala.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Techn. Przetw. Rybnego 18-11-2015, 11:03:
Czy branza rybna wychodzi na przeciw konsumentowi ?
Mozna zadac sobie takie pytanie, jednak odpowiedz nie jest jak by wydawalo sie tak prosta i oczywista.
Nie moge powiedziec jednoznacznie, ze tak.
Pojawianie sie narynku coraz to wiekszej iloscu roznorodnych produktow a w zasadzie jednego tylko z 1000 wariacji/odmiany. Mistrzami sa tu zaklady prdukujace np. salatki. No bo coz, salatka jako tako jest salatka, a czy to z oregano, czy z papryka i kto wie tam z czym jeszcze jest i tak w dalszym ciagu saltka. Byl to tutaj tylko jeden z przykladow na to, jak niektorzy producenci pojmuja roznorodnosc produktu.
Trudno tu mowic o innovatywnosci- to nie ta droga ktora konsument by akceptowal, a przynajmniej ja.
Powiada p. Kowalski i tu cytuje „Prawdziwi smart shopperzy to osoby świadomie kupujące wyroby po niskich, ale nie najniższych cenach - chodzi o to, aby mieć pewność, że będą to wyroby dobrej jakości”
Nie wiem czy p. Kowalski jako bisnesmen za jakowego go uwazaja czy tez sam sie uwaza o takim stwierdzeniu ktore w kontekscie do jego wypowiedzi bylo by bardziej trafne slyszal: KUPOWANIE PRODUKTOW NIE TANICH, ALE KORZYSTNYCH CENOWO
I tego wlasnie szuka konsument – produktow KORZYSTNYCH CENOWO a nie tanich.
Wnikliwie analizujacy, czego po p. Kowalskim spodziewac sie chyba moge, zauwazy ta „malutka” ale istotna roznice.
To ona wlasnie zadecyduje o tym czy kosument siegnie po te czy inny produkt z danej grupy asortymentowej. Wlasnie ta roznica spowoduje wyrobienie nawykow a zreszta sa juz one wyrobione.
Dlatego tez wczesniej pisalem o zbyt wyroslych ambicjonalnie zamierzeniach GRAALA o skupieniu calego przetworstwa w jednym reku i „ponadwszystkiej” checi decydowania o tym co na rynku.
Taka sytuacja nie wyjdzie na zdrowie konsumentowi ktoremu praktycznie odbierze sie prawo wyboru tych korzystnych cenowo produktow ktore mogly by produkowac inne mniejsze niz Grall firmy.
Pewnie bylo by dobrze prezesowi Graala aby nie mial na rynku nikogo z ktorym musial by sie potykac.
Ale jak powiedzialem, jedynym poszkodowanym bezie konsument.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH