Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Graala: W mocno rozdrobnionej branży trudno zrobić coś wspólnie

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2017, 12:36
Prezes Graala: W mocno rozdrobnionej branży trudno zrobić coś wspólnie
Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA, fot. PTWP

- Na rynku przetwórstwa rybnego panuje duża konkurencja. Wiele firm, zwłaszcza małych i rodzinnych, traktuje swoją strategie nie przez pryzmat rozwoju, ale jako sposób na zarabianie pieniędzy. Tendencja do tego, żeby sprzedawać jak najwięcej i za wszelką cenę, obniżając przy tym marżę powoduje, że nie ma środków na działania marketingowe - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA

W ocenie Bogusława Kowalskiego, do wzrostu popularności spożycia ryb mogłaby przyczynić się wspólna, branżowa kampania marketingowa. Prezes Graala przyznaje jednak, że w mocno rozdrobnionej branży trudno jest zrobić coś wspólnie.

- Panuje duża konkurencja i wiele firm, zwłaszcza małych i rodzinnych, traktuje swoją strategię nie przez pryzmat rozwoju, ale jako sposób na zarabianie pieniędzy. Taka tendencja do tego, żeby sprzedawać jak najwięcej i za wszelką cenę, obniżając przy tym marżę powoduje, że nie ma środków na działania marketingowe. Pieniądze na takie działania na pewno się znajdą w momencie, w którym nastąpi większa konsolidacja branży. W efekcie wszyscy na tym skorzystają – zarówno producenci jak i detal, ale przede wszystkim konsumenci - dodaje.

Na sugestię, że taką kampanię powinno koordynować Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb, prezes Graala przyznał, że w planach Stowarzyszenia istotnie jest stworzenie takiej kampanii w ciągu najbliższego roku.

- PSPR działa od kilkunastu lat i jest w zasadzie jedynym stowarzyszeniem skupiającym polskich przetwórców ryb. Jest to swego rodzaju ewenement, bo w innych branżach mamy po kilka, kilkanaście organizacji skupiających różnego typu przetwórców. To, że jesteśmy jedyni, świadczy o tym, że dobrze reprezentujemy środowisko i dobrze spełniamy swoją rolę - ocenia Kowalski.

- Rozmawiamy o tym i w naszych planach na najbliższy rok mamy postulat, żeby taką kampanię zrobić. Chcielibyśmy skorzystać w tym celu z środków unijnych. Do tej pory takich akcji nie było. Problemem są pieniądze. Niska marżowość branży powoduje, że na działania marketingowe przekazywane są bardzo małe środki, a każda, nawet mała kampania z udziałem środków UE w pewnym stopniu wiąże się z wydaniem pieniędzy. PSPR dysponuje tylko składkami członkowskimi, nie ma własnych środków, a przy dużym rozdrobnieniu branży nie są one aż tak wysokie - powiedział Kowalski.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

  • losos 07-12-2017, 21:31:
Strategia przez pryzmat zarabiania pieniędzy... i kto to mówi...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.