Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Graala: W mocno rozdrobnionej branży trudno zrobić coś wspólnie

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2017, 12:36
Prezes Graala: W mocno rozdrobnionej branży trudno zrobić coś wspólnie
Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA, fot. PTWP

- Na rynku przetwórstwa rybnego panuje duża konkurencja. Wiele firm, zwłaszcza małych i rodzinnych, traktuje swoją strategie nie przez pryzmat rozwoju, ale jako sposób na zarabianie pieniędzy. Tendencja do tego, żeby sprzedawać jak najwięcej i za wszelką cenę, obniżając przy tym marżę powoduje, że nie ma środków na działania marketingowe - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Bogusław Kowalski, prezes zarządu Graal SA

W ocenie Bogusława Kowalskiego, do wzrostu popularności spożycia ryb mogłaby przyczynić się wspólna, branżowa kampania marketingowa. Prezes Graala przyznaje jednak, że w mocno rozdrobnionej branży trudno jest zrobić coś wspólnie.

- Panuje duża konkurencja i wiele firm, zwłaszcza małych i rodzinnych, traktuje swoją strategię nie przez pryzmat rozwoju, ale jako sposób na zarabianie pieniędzy. Taka tendencja do tego, żeby sprzedawać jak najwięcej i za wszelką cenę, obniżając przy tym marżę powoduje, że nie ma środków na działania marketingowe. Pieniądze na takie działania na pewno się znajdą w momencie, w którym nastąpi większa konsolidacja branży. W efekcie wszyscy na tym skorzystają – zarówno producenci jak i detal, ale przede wszystkim konsumenci - dodaje.

Na sugestię, że taką kampanię powinno koordynować Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb, prezes Graala przyznał, że w planach Stowarzyszenia istotnie jest stworzenie takiej kampanii w ciągu najbliższego roku.

- PSPR działa od kilkunastu lat i jest w zasadzie jedynym stowarzyszeniem skupiającym polskich przetwórców ryb. Jest to swego rodzaju ewenement, bo w innych branżach mamy po kilka, kilkanaście organizacji skupiających różnego typu przetwórców. To, że jesteśmy jedyni, świadczy o tym, że dobrze reprezentujemy środowisko i dobrze spełniamy swoją rolę - ocenia Kowalski.

- Rozmawiamy o tym i w naszych planach na najbliższy rok mamy postulat, żeby taką kampanię zrobić. Chcielibyśmy skorzystać w tym celu z środków unijnych. Do tej pory takich akcji nie było. Problemem są pieniądze. Niska marżowość branży powoduje, że na działania marketingowe przekazywane są bardzo małe środki, a każda, nawet mała kampania z udziałem środków UE w pewnym stopniu wiąże się z wydaniem pieniędzy. PSPR dysponuje tylko składkami członkowskimi, nie ma własnych środków, a przy dużym rozdrobnieniu branży nie są one aż tak wysokie - powiedział Kowalski.

Pełna treść wywiadu z Bogusławem Kowalskim ukazała się w listopadowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

GRLGraal SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • losos 07-12-2017, 21:31:
Strategia przez pryzmat zarabiania pieniędzy... i kto to mówi...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH