Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PSPR: Nadal mamy mniejsze spożycie ryb niż średnia unijna

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-06-2013, 13:37
Prezes PSPR: Nadal mamy mniejsze spożycie ryb niż średnia unijna
Jerzy Safader, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb

Spożycie produktów rybnych na świecie stale wzrasta i wynosi obecnie ok. 19 kg rocznie/osobę, na terenie Unii Europejskiej 21,4 kg rocznie/osobę, natomiast w Polsce tylko 12 kg rocznie/osobę - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jerzy Safader, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb i właściciel słupskiej firmy Stanpol.

Spożycie produktów rybnych w proporcji procentowej przedstawia się następująco: 60 proc. ryb świeżych, 40 proc. przetworów rybnych. Producentami większości spożywanych produktów w Polsce są rodzime przedsiębiorstwa.

Spożywanie produktów rybnych to dostarczenie swojemu organizmowi witamin z grupy B, jak również fosforu, potasu, magnezu, selenu oraz wapnia. Mięso ryb morskich, w tym dorsza - naturalnie bogate jest w cenny jod. Niektóre ryby tłuste tj. np. pstrąg, makrela, śledź, szprot i łosoś są najlepszym naturalnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 oraz witamin A i D. Pozostaje tylko czerpać z tego bogactwa, zajadając smakowite i różnorodne potrawy z naszych produktów. - W związku z coraz większą świadomością społeczeństwa, dotyczącą prowadzenia zdrowego trybu życia, również poprzez zdrowe odżywianie się, rynek sprzedaży produktów rybnych ma ogromny potencjał - uważa Jerzy Safader.

Równocześnie dodaje, że jego zdaniem kampanie promocyjne przyczyniają się do zwiększenia świadomości wśród potencjalnych oraz obecnych konsumentów ryb, dotyczącej zalet spożywania ryb. - Powodują, iż zalety te są ważnym czynnikiem przy wyborze produktu, który ma być udziałem dziennego menu. Na pewno im więcej pozytywnych informacji na temat spożycia ryb, tym lepiej - zarówno dla branży, jak i dla społeczeństwa, które z pewnością skorzysta w aspekcie zdrowia. W przypadku kampanii promocyjnych, znaczącym jest udział finansowy środków pozyskiwanych z funduszy unijnych. Fundusze te pozwalają na prowadzenie profesjonalnych kampanii w różnych mediach, przez co zakres grup docelowych jest bardzo szeroki - mówi prezes Polskiego Stowarzyszenia Przetwórców Ryb.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH