Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Seko: Coraz więcej ryb będzie pochodzić z hodowli

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-09-2018, 10:53
Prezes Seko: Coraz więcej ryb będzie pochodzić z hodowli
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat pras.

- W zmieniającym się świecie ryb będzie coraz mniej. Populacja rośnie bardzo szybko i za dekadę, dwie albo trzy pozostanie nam już tylko hodowla. Limity połowowe są coraz mniejsze. Musimy się jednak przyzwyczaić, że coraz więcej ryb na rynku będzie pochodzić z hodowli. Niestety, opinia o rybach hodowlanych nie jest najlepsza, ale zepsuli ją sami hodowcy, szczególnie łososia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Kazimierz Kustra wskazuje na obecną na rynku od kilku lat tendencję łączenia ryby z różnymi dodatkami.

- Są to np. warzywa czy kasze. Tworzy się w ten sposób doskonale skomponowane, pełnowartościowe posiłki. Podążając za tym trendem i na podstawie przeprowadzonych badań stworzyliśmy nową linię produktów „Zdrowo i Wygodnie”, która charakteryzuje się naturalnymi składnikami i brakiem konserwantów czy substancji słodzących - mówi.

Prezes Seko wskazuje, że od kilku lat firma we własnym zakresie pyta klientów o ich preferencje na temat produktów rybnych.

- Grupujemy ich w kategorie wiekowe i pytamy co sądzą o naszych nowych pomysłach, bo to oni są potencjalnymi nabywcami naszych produktów. Zaskoczyło mnie to jak mocno różni się gust konsumentów od tego, co sami myśleliśmy. Dziś czego innego wymaga od nas konsument, który chce kupić przekąskę idąc do pracy, coś innego trzyma w ręku młodzież z gimnazjum, jeszcze inne rzeczy je student albo osoba w wieku 50+. W naszym laboratorium sensorycznym prosimy przedstawicieli każdej z tych grup, żeby sami opowiedzieli nam co lubią. Ostatnio bardzo modne stały się produkty z kaszą. Obserwujemy ogromne zainteresowanie np. łososiem, czy makrelą z kaszą. Jeden wariant produktowy jest nawet bez ryby i ludzie to jedzą. Wszyscy chcą być dziś szczuplutcy - mówi.

Kustra przyznaje, że w badaniach realizowanych przez Seko ważną grupą konsumentów są tzw. millenialsi i dzieci.

- Młodzi wolą rybę w delikatnej panierce np. dorsza, z dodatkiem sosu albo keczupu. Nasi technolodzy współpracują z przedszkolami i uczą mamy jak zdrowo odżywiać dzieci włączając do ich diety produkty rybne. To pozostawia ślad. Robimy badania poprzez nasz sklep i widzimy co się najlepiej sprzedaje. Jest to taki barometr - mówi prezes Seko.

Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu z Kazimierzem Kustrą. Z prezesem Seko porozmawialiśmy o spadającym spożyciu ryb w Polsce, kondycji branży przetwórstwa rybnego w Polsce oraz wyzwaniami rynku pracy. Tekst dostępny w Strefie Premium (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Agata 05-09-2018, 08:20:
ludzie nie potrzebuję mięsa i ryb do życia

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.